Un reconeixement a la formació professional de l’alumnat de Florida Universitària
Les entitats i empreses van ser ahir les protagonistes Florida Expo. Florida Universitària va reconèixer, un any més, la tasca de les entitats a la formació de l’alumnat de Florida Universitària. Professorat, alumnat de cicles de Florida Universitària i empreses i entitats valencianes han treballat colze a colze per a millorar l’ocupabilitat i competitivitat dels i les estudiants de la cooperativa i del teixit social i productiu valencià. La contribució i la implicació de les entitats i empreses col·laboradores en conferències i seminaris, activitats, projectes reals, i en la formació en centres de treball, és fonamental.
Per aquest motiu, Florida Universitària va reconèixer la seva col·laboració a través de la Tulipa Àuria, guardó amb la forma del logotip de Florida Universitària que s’ha lliurat aquest any i que ha estat fabricat per l’alumnat de Mecatrònica de la cooperativa.
El certamen va ser inaugurat per la directora de Florida Universitària, Mercedes Herrero, que va destacar que la fórmula perfecta per a un aprenentatge actualitzat “passa per un contacte constant de l’estudiant amb l’empresa, amb pràctiques que combinen formació al centre ia l’empresa, amb la presència de professionals a les aules que complementen els coneixements ja aporten la seva visió propera i real”. En aquest sentit, va assenyalar que a Florida es treballa amb les empreses per generar aquest contacte necessari de l’alumnat amb l’empresa.
Tenim molt clar que les empreses són un eix fonamental de la formació dels futurs professionals”.
Entre els guardonats hi havia empreses familiars, multinacionals, empreses de serveis, industrials, de sistemes, educatives, així com entitats socials col·laboradores en la iniciativa de Florida Universitària CoopDev.
Per la seva contribució al foment de l’FP Dual, Florida Universitària va reconèixer l’Escola El Drac, cooperativa educativa laica compromesa en un projecte d’escola inclusiva, democràtica i participativa, plurilingüe, innovadora i arrelada amb l’entorn.
El guardó merescut per la seva contribució a la formació en centres de treball el van aconseguir la multinacional automobilística Ford, que contribueix, des de fa molts anys a la formació de l’alumnat de Florida Universitària, i l’empresa familiar Antonio Tarazona, SA, fabricant i distribuïdor de productes agrícoles i industrials a gran escala.
Per la seva significativa col·laboració al procés formatiu de l’alumnat d’Estudis Superiors, Florida Universitària va reconèixer Coalza, companyia líder en solucions d’envasos verticals que treballa colze a colze amb la indústria alimentària espanyola, i Hiberus Tecnologia, empresa de tecnologia especialitzada en serveis de consultoria de negoci, desenvolupament tecnològic transformació digital i outsourcing.
Pel que fa al guardó lliurat per la seva contribució a la realització de projectes reals i socials Florida Universitària va destacar a les entitats AFAC (Associació de Families de Malalts d’Alzèimer i altres demències de Catarroja), AFADIMA, Mil.una i Lira Carcaixentina, associacions i ONG amb què l’alumnat de Florida Universitària treballa a través de la iniciativa CoopDev per ajudar-les realitzant el desenvolupament d’aplicacions web per donar-los visibilitat i facilitar eines d’organització.
Informació i Foto: Florida Universitaria