Turisme es proposa convertir la Comunitat Valenciana en destí violeta a través de la Xarxa Tourist Info
Aquest projecte sorgeix després d’una reunió entre el director general de Turisme de la Generalitat, Herick Campos, i la directora general de l’Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, Maria Such.
Per la seva banda, Camps ha explicat que aquesta proposta s’emmarca en els principis de la Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat, “una norma que es sustenta, entre altres, en els principis d’hospitalitat i cultura d’acolliment, ètica i responsabilitat social, vertebració del territori, capital humà, coneixement i coresponsabilitat.
Camps ha puntualitzat que l’acord inclou la formació dels tècnics de les Tourist Info. “Amb l’avantatge que és una xarxa implantada a tot el territori valencià -ha assegurat Campos i que el personal de les oficines pot atendre les afectades en el seu propi idioma per posteriorment reconduir a les víctimes als serveis oficials de protecció “.
Ara, el director general de Turisme ha apuntat que el següent pas és iniciar els contactes amb els ajuntaments, “ja que aquests són els gestors de les Tourist Info i de la major part del seu personal”. “A continuació -ha informat- prepararem un calendari d’adhesió i finalment es durà a terme la formació dels tècnics que s’impartirà des de l’Institut Valencià de les Dones”.
“Volem que la Comunitat Valenciana es percebi com una destinació segura també en violència de gènere, tant per a aquelles dones que puguin patir una agressió puntual estant de vacances, com per a les que es desplacen amb mesures de protecció”, ha precisat Camps.
Per la seva banda, María Such ha assenyalat que des de l’Institut Valencià de les Dones celebren aquesta col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana, “perquè és una cosa que ens permetrà, gràcies a les Tourist Info, que es pugui visibilitzar i sensibilitzar sobre el problema de violència de gènere “.
Such ha explicat que “el següent pas és formar els professionals de les Tourist Info, perquè si se’ls presenta alguna situació d’aquestes característiques estiguin preparats per respondre coneixent el protocol i el passos que han de seguir”.
“Per la nostra part -ha conclòs Maria Such- ens encarregarem de la formació d’aquests professionals i esperem poder comptar amb els 213 punts de referència Tourist Info i que això ens ajudi a ampliar expectatives i detectar aquells casos que d’altra manera seria molt difícil detectar “.