Triomf del Valencia CF en la seua visita a Cadiz
Gran victòria del València CF davant el Cadis CF al partit de la Jornada 20 de LaLiga EA Sports disputat a l’Estadi Nuevo Mirandilla (1-4). Els nostres sumen el tercer triomf consecutiu a la competició domèstica gràcies a un partit treballat de principi a fi, jugat amb personalitat i amb una posada en escena molt completa que va donar lloc a individualitats destacades com la de Diego López. L’atacant asturià va tenir influència decisiva en tres dels quatre gols: va servir l’assistència per al 0-1, obra d’Hugo Duro, va posar l’1-2 a la segona part després d’una gran galopada i va tornar a assistir a l’1-3 a Javi Guerra. Jesús Vázquez sentenciaria el triomf anotant l’1-4 definitiu als instants finals.
El València CF va entrar al partit ben plantat sobre la gespa del Nuevo Mirandilla, decidit a aprofitar les seves ocasions de perill i es va posar per davant al marcador a base d’efectivitat, transformant la primera aproximació a la porteria rival. I, és que, al minut 8 una gran jugada de Diego López per la dreta trencaria el marcador inicial. El davanter asturià guanyava línia de fons escapolint-se de tots els seus rivals, posava la pilota enrere i Hugo Duro, ben posicionat a l’àrea, perforava la porteria del Cadis CF.
L’equip, però, no aconseguiria capitalitzar aquest avantatge al marcador. El Cadis CF empataria minuts més tard i ho faria en una acció polèmica: passat el primer quart d’hora de joc el VAR va entrar en joc per assenyalar penal per mans en contra del València CF després d’un llançament de falta que va colpejar a la barrera. Rubén Alcaraz empataria la trobada des dels onze metres davant les protestes i l’enuig dels nostres.
El penal rigorós a favor del conjunt local no seria l’única acció que generaria controvèrsia al matx i és que a la mitja hora de joc l’àrbitre no va ser tan sever com ho havia estat a l’acció del penal quan hi va haver una agressió d’un jugador del Cadis CF a Hugo Duro i va resoldre la situació amb targeta groga.
El València CF seguia intentant-ho, pressionava sobre la sortida de pilota del conjunt andalús i després d’una bona recuperació d’Hugo Duro la pilota quedava per a Sergi Canós a la frontal. L’extrem de Nules, que ha perforat la porteria del Rayo Vallecano i del FC Cartagena amb trets de mitja distància, va armar la cama ràpida buscant la seva particular trilogia de golassos, però Fali treia la pilota pràcticament sota pals.
Els nostres guanyaven terreny, s’acostaven cada cop més a la porteria i en un contracop de vertigen Sergi Canós va llançar Diego López amb una gran assistència a l’espai amb l’exterior i l’asturià va avançar metres fins a plantar-se mà a mà amb el porter i batre a Ledesma a plaer posant la pilota al pal llarg.
L’1-2 dibuixava un nou escenari de partit a l’Estadi Nuevo Mirandilla i, encara que el Cadis CF va continuar apretant a cada duel, el València CF va saber jugar el matx fins al final, sense errors, fent rodar la pilota amb velocitat, jugant fàcil i segur i generant aproximacions de perill que van seguir inquietant la porteria rival, la més clara protagonitzada per Alberto Marí, que va estar a punt d?anotar l?1-3.
En els darrers instants del matx, Javi Guerra sentenciaria el partit culminant un altre gran contraatac valencianista i al 98′ Jesús Vázquez signaria l’1-4 definitiu per ratificar el gran triomf de l’equip i sumar tres punts molt importants a l’Estadi Nuevo Mirandilla, un escenari on no guanyava el València CF des del 2005.
Després d’aquesta victòria, el València CF posa el focus en el partit de vuitens de la Copa del Rei davant el RC Celta de Vigo, que es disputarà aquest dimecres que ve (20:00) al Camp de Mestalla.
FITXA TÈCNICA
1. CADIS CF: C. Ledesma, Iza (Maxi Gómez, 65′), Luis Hernández, Fali (L. Pires, 65′), Javi Hernández, Rubén Alcaraz. F. San Emeterio (Escalante, 15′), Kouamé (S. Guardiola, 54′), Robert Navarro (B. Ocampo, 65′), Iván Alejo i Chris Ramos.
4. VALÈNCIA CF: Mamardashvili, Foulquier, Cristhian Mosquera, Gabriel Paulista (Yarek, 80′), Gayà (Jesús Vázquez, 65′). Pepelu, Hugo Guillamón, Fran Pérez (Alberto Marí, 80′), Sergi Canós (Thierry R, 65′), Diego López i Hugo Duro (Javi Guerra, 75′).
GOLS: 0-1 Hugo Duro, 8′; 1-1 Rubén Alcaraz (p), 21′; 1-2 Diego López, 52′; 1-3 Javi Guerra, 95′; 1-4 Jesús Vázquez, 98′.
ÀRBITRE: Díaz de Mera (C. Castellà-Manchego). Va amonestar Luis Hernández, Iván Alejo, Hugo Guillamón, Rubén Alcaraz, Javi Hernández i Mamardashvili.
VAR: Jaime Latre (C. Aragonès).
Partit de la Jornada 20 de LaLiga EA Sports disputat a l’Estadi Nuevo Mirandilla.
Informació i Foto: Valencia CF