Triomf de l’Amics Castelló a Burgos (105-107)
GRUP URETA TIZONA BURGOS 105
AMICS CASTELLÓ 107
GRUP URETA TIZONA BURGOS: De Souza(10), Jones(23), Seaone(9), Díaz(8), Thiam(13) quintet inicial; Rodríguez(20), Llop(11), Vila(6), Alonso C.(2) i Alonso R(3). 29 faltes comeses, eliminat Lobo .
Entrenador: Salva Camps
AMICS CASTELLÓ: Arcs(1), Tate(17), Moto(2), Stutz(22) , Okuowo(15) quintet inicial; Faner(15), Martínez, Menéndez, Minlend(23), Etxeguren(), Roig(4) i Ngom(8). 20 faltes comeses, sense eliminats.
Entrenador: Frederic Castelló
ARBITRE: Sánchez S., Adam C. i Sanhermelando H.
PARCIALS: 29-22/28-21 (Descans 57-43); 18-31 /18-19/12-14 (Final 105-107)
INCIDÈNCIES: Es va guardar un minut de silenci pels morts i damnificats de la DANA a València.
Es va llançar a l’aire la pilota al Plantío i els primers minuts van ser de gran ritme i encert dels dos equips sobretot des de la línia de 6,75. L’Amics Castelló molt sòlid en defensa endossava un 0-7 i els locals demanaven temps. Diverses pèrdues seguides després de la pressió burgalesa igualaven el partit 20-20 i Castelló demanava temps. La tornada va ser fatal per als de la Plana que amb tres triples seguits de Jordi Rodríguez avançava el Tizona al final del quart 29-22.
Amb un 4-9 de sortida per a l’Amics Castelló s’acostava 33-31 i s’agafava a un partit vistós i amb molta anotació de tots dos equips. Algunes decisions polèmiques seguides en contra dels castellonencs permetien al Tizona avançar-se 46-37 i Frederic Castelló parava el partit amb un temps. L’Amics no va reaccionar i amb una última cistella de Jones, el màxim anotador de la lliga, se n’anaven al vestidor amb el màxim avantatge per als locals 57-43.
Va sortir molt centrat l’equip castellonenc del vestidor amb les idees molt clares tant en defensa com en atac i dominat el rebot defensiu, cosa que permetia a l’Amics Castelló jugar amb rapidesa. Amb 70-59 Frederic demanava temps i l’equip aconseguia fer una volta més de rosca i amb un 5-15 deixava l’electrònic al final de quart en un ajustat 75-74.
Es va posar per davant l’Amics Castelló amb una cistella de Minlend 75-76, però Frederic va haver de donar descans a Faner, amb Arcs lesionat, i això ho va pagar l’equip que perdia el rumb. Amb 85-78 l’entrenador vallduxenc demanava temps a l’equador d’aquest darrer quart. Faner va tornar a la pista i l’equip va recuperar la identitat. Amb 4” per al final va tenir Tate la darrera per guanyar el partit però no va anotar i amb 93-93 s’havia de jugar pròrroga.
No va començar bé la pròrroga amb un 5-0 de parcial, però els de Castelló aconseguien avançar-se 98-99. Un altre cop els burgalesos es posaven per davant 105-104 però una bona defensa i un triple de Minlend donaven la victòria final a un espectacular Amics Castelló 105-107.
Informació i Foto: Amics Castelló