Municipis

Torrechiva es recupera després de la riuada amb la reparació de la seva xarxa de proveïment gràcies als fons de Generalitat i Diputació

L’Ajuntament de Torrechiva es recupera després de la riuada del 29 d’octubre amb la reparació de la seva xarxa d’abastament que la Generalitat i la Diputació financen amb els seus fons. “Durant aquest temps hem desenvolupat obres d’absoluta importància per a la nostra localitat i hem recuperat el servei d’aigua potable que abasteix el poble des de l’antiga font àrab. I ho hem fet gràcies als fons del Consell de Carles Mazón i el Govern Provincial de Marta Barrachina ens han injectat”.

Així ho ha afirmat l’alcalde de Torrechiva, Esteban Salas, que ha mostrat la seva satisfacció per la diligència amb què les dues institucions han actuat “per recuperar la normalitat”. Una assistència que el municipi desitja que també arribi del Govern d’Espanya, competent en matèria de la llera. “Encara hi ha peces de formigó del pont a la llera que s’haurien de retirar”, explica el primer regidor.

La riuada del 29 d’octubre va destrossar a Torrechiva el canal d’abastament d’aigua potable a la població. “Ens va rebentar les bombes i les canonades van quedar inutilitzades”. Va enderrocar el pont i va provocar la pèrdua de subministrament. “En només un dia ja havíem habilitat una solució provisional que ara està a punt de culminar-se”, ha explicat l’alcalde. “Quedarà la segona font, la canonada de la qual està obstruïda per la riuada”.

La solució urgent va arribar de la Diputació que va permetre restablir camins i pistes “de manera immediata”. I s’hi va sumar la Generalitat Valenciana amb fons finalistes concedits per “garantir la recuperació”.

La tornada a la normalitat arribarà quan es netegi la llera i es restableixi la canonada de proveïment de la segona font. “Està totalment obstruïda pels danys causats fa més de sis mesos. I l’aigua d’aquesta font s’està perdent”. “Volem reparar-ho també”.

Per a Salas cal que de la mateixa manera que les dues administracions han invertit, també es comprometi a fer-ho el Govern d’Espanya. “Som un poble petit i amb escassos recursos, tota ajuda és benvinguda”.

Més de 800.000 euros

“Són obres molt importants”, explica Salas. I es financen a càrrec del Govern autonòmic i Provincial. Entre les dues administracions la localitat es beneficiarà d?una suma que supera els 800.000 euros. D’aquests, fons directes de 208.632,32 euros de les dues administracions als quals s’incorporen 140.000 euros per reparar camins rurals i pistes forestals. L’import s’amplia amb la reparació del pont que la Generalitat Valenciana ha reparat juntament amb el d’Arañuel i que entre tots dos sumen 900.000 euros.

Informació i Foto: Ajuntament de Torrechiva

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint