Esports

Tal dia com avui de 1995 Lubo Penev va marcar el seu últim gol amb el Valencia CF

Tal dia com avui … El 1995 va marcar el seu últim gol Lubo Penev amb la samarreta de l’València CF. Va succeir en la tornada de les semifinals de Copa d’el Rei davant l’Albacete Balompié, on l’ariet va ser determinant per donar-li a el València CF la classificació per a la famosa final de l’aigua marcant tant en l’anada com en la tornada. El fitxatge de l’davanter búlgar, gran ídol de tota una generació de valencianistes, va ser un ‘boom’. Un autèntic cop d’efecte en un moment en què el València CF va sortir a el mercat a la recerca d’un davanter de garanties per fer un salt en l’atac. Stòitxkov, Fonseca … Aquell estiu es van vincular al Club noms de grans davanters, però Roberto Gil, secretari tècnic, ho va tenir clar i va apuntar el nom d’aquell ariet que havia marcat 80 gols amb el CSKA (Sredets) de Sofia.

L’elegit tenia 23 anys, era internacional amb Bulgària i tenia unes condicions extraordinàries. El seu fitxatge no va ser precisament un passeig en barca i és que el València CF va haver de destravar les dificultats burocràtiques que va imposar el règim comunista, molt reticent a deixar sortir els jugadors a una edat tan primerenca, però Arturo Tuzón, llavors president, el va acabar aconseguint en el mes de setembre, amb la contrapartida que no podria jugar la Copa de la UEFA a l’haver jugat en competició europea amb el seu anterior equip. En la seva primera temporada (1989-90) Penev no va ser màxim golejador, ho va ser Fernando Gómez Colomer, però va començar a exhibir la seva personalitat i el seu poder.

La seva connexió amb Mestalla va ser instantània (el “Lubo, Lubo” aviat es convertiria en un dels càntics de capçalera de l’afició) i la seva adaptació també. El València CF va acabar Laliga subcampió, cosa que no succeïa des de 1972, i bona part d’aquell èxit va radicar en la seva figura. Al llarg de les sis temporades que va defensar l’escut de l’València CF, Lubo es va consagrar com el novè màxim golejador històric de el Club, però potser el millor llegat que va deixar a Mestalla va ser el seu carisma i el seu esperit indomable. El búlgar va aconseguir connectar, deixant empremta en una dècada en la qual, si bé el Valencia CF no va aconseguir aixecar cap títol fins a la Copa de l’any 1999, va recuperar prestigi a Europa. En aquest context, Penev va il·lusionar i va ser decisiu per a obtenir diverses classificacions.

Informació i Foto: Valencia CF

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint