Política

Susana Camarero recorda la “urgent necessitat de protegir i promoure els drets i la dignitat de les nostres persones majors”

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha recordat “la necessitat urgent de protegir i promoure els drets i la dignitat de les nostres persones grans”, amb motiu de la celebració el 15 de juny del Dia Mundial de Presa de Consciència de l’Abús i Maltractament a la Vellesa.

Susana Camarero ha realitzat aquestes declaracions a la I Jornada de Promoció del Bon Tracte a les residències públiques de la Comunitat Valenciana, que s’ha celebrat aquest divendres i ha estat organitzada per la Direcció General de Dependència i de les Persones Majors per reconèixer l’esforç, la implicació i la dedicació de les residències públiques.

A la trobada, més de 150 representants de residències públiques han compartit experiències i bones pràctiques, amb la finalitat de fomentar el treball en xarxa i crear sinergies que permetin avançar cap a una atenció més humana i personalitzada.

La vicepresidenta, que ha assistit a la inauguració de l’acte, s’ha referit a la tasca que desenvolupen els centres i al repte que suposa transformar el model tradicional de cures cap a un enfocament “que posa al centre la persona, les seves necessitats, desitjos i projectes de vida”

Aquest canvi de model de cures, el màxim exponent del qual és el mètode Atenció Integral i Centrada a la Persona (AICP), pretén promoure les condicions necessàries per a la consecució de millores en tots els àmbits de la qualitat de vida i el benestar de la gent gran , partint del ple respecte als seus interessos i preferències, i comptant amb la participació efectiva en tot el procés de cures.

Segons ha explicat Susana Camarero, aquest canvi de paradigma és una de les línies estratègiques en què treballa la Conselleria de Serveis Socials amb l’objectiu d’implantar el nou model a les residències de titularitat pública, que “suposarà una transformació cap a un model atenció integral centrat en la persona”.

Durant la intervenció, la titular de Serveis Socials també ha assenyalat que aquest nou enfocament ha requerit la creació de nous rols professionals i l’adaptació de les competències de l’equip d’atenció directa.

Així, ha destacat que la figura del professional de referència té un paper essencial en l’aplicació d’aquest model i, d’altra banda, l’ambient físic a les residències adquireix una gran rellevància.

«S´han creat espais unitats de convivència que combinen espais públics i privats, facilitant una rutina diària similar a la de l´entorn domèstic i afavorint les relacions interpersonals entre residents i professionals», ha indicat.

A més, Camarero ha avançat que el seu departament treballa en la implementació de noves tecnologies finançades per Fons MRR, que inclouen tauletes per a la gestió de cures, carros informatitzats per a mesures biomèdiques, sistemes d’audició sense fil, pantalles interactives, programari de rehabilitació i valoració física, i sistemes d’avís per a la prevenció de caigudes.

«Es tracta -ha afegit- de mesures que estan dissenyades per millorar la personalització de l’atenció, empoderar els residents i donar suport al personal en la prestació de serveis més efectius».

Plataforma per construir un futur millor

La vicepresidenta ha subratllat que aquesta jornada «no és només un espai per compartir, sinó una plataforma per construir un futur millor».

En aquest sentit, ha valorat la col·laboració i l’intercanvi d’idees com a “eines poderoses per avançar cap al nostre objectiu comú que ofereix l’oportunitat de proporcionar una atenció de màxima qualitat i una vida digna i plena per a cada persona gran”.

També ha agraït el compromís de tots els professionals implicats en la cura, la seva presència i participació la jornada i ha apostat per “continuar construint un sistema d’atenció que respecti i valori les nostres persones grans, garantint-ne el benestar i la dignitat”.

L’esdeveniment ha comptat amb la participació dels centres de gent gran de la xarxa de titularitat pública, mitjançant la presentació dels projectes i les bones pràctiques més representatives i innovadores en la promoció del bon tracte, que contribueixen a avançar cap a una veritable atenció personalitzada i permeten millorar la qualitat de vida de les persones usuàries.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint