Sanitat

Susana Camarero reafirma el compromís del Consell per “millorar l’atenció i la qualitat de vida dels pacients de salut mental”

La vicepresidenta i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha reafirmat el compromís del Consell per “millorar l’atenció i la qualitat de vida dels pacients de salut mental”. En aquest sentit, ha apostat perquè “ningú quedi enrere” en salut mental i per crear un entorn “on la dignitat, l’equitat i les oportunitats siguin per a tothom” a la Comunitat Valenciana.

Camarero ha assegurat que “aquest Consell està tractant la salut mental des del primer dia de la presa de possessió amb un compromís de govern i amb dotació econòmica”, durant la clausura de les II Jornades de Serveis Socials i Salut Mental, que s’han celebrat a València.

La vicepresidenta ha recordat que el Govern valencià ha destinat 724 milions d’euros al Pla Valencià de Salut Mental i Addiccions, fet que suposa un increment del 65% respecte als recursos destinats per l’anterior Govern.

Així mateix, ha explicat que la Generalitat conclou el procés de licitació de 18 hospitals de salut mental per a persones adultes, amb una dotació total de 450 places i un pressupost de més de 56 milions d’euros per als propers cinc anys.

Igualment, el Consell ha aprovat la licitació de 18 hospitals de dia de salut mental per a la infància i adolescència, amb una dotació de 480 places i un pressupost de més de 62 milions dʻeuros.

Amb la creació de tots aquests nous centres, la Comunitat Valenciana es converteix en l’autonomia capdavantera en nombre de places en hospitals de dia per a la infància i adolescència i la segona per a persones adultes.

També ha detallat que els serveis de salut mental han registrat durant el passat setembre “l’increment més gran de plantilles de la nostra història” amb la contractació de 200 professionals”, fet que suposa un augment del 21 %.

Segons Camarero, aquestes mesures són fruit d’una política enfocada a tractar la salut mental des d’una perspectiva de 360 ​​graus, amb accions dirigides a la prevenció, la millora de l’atenció i la integració dels nostres pacients, les seves famílies i els que els cuiden professionalment ”.

Inserció laboral i prevenció

La vicepresidenta ha posat èmfasi que la inserció laboral dels pacients i la prevenció són imprescindibles per “abordar de manera integral la salut mental, que és el propòsit de totes les polítiques d’aquest Consell”.

En aquesta línia, ha esmentat diferents iniciatives d’inserció laboral posades en marxa per la Conselleria de Serveis Socials, com ara el Programa d’Atenció i Seguiment de Salut Mental (Sasem), que involucra 52 entitats locals de tota la Comunitat i compta amb 165 professionals , que fins ara han atès més de 2.000 persones.

Camarero també s’ha referit al programa Avalem-Capactitats, que fomenta la contractació de persones usuàries del Sasem ​​a través de subvencions a entitats locals.

La vicepresidenta també ha destacat la necessitat de prevenir, en especial entre els joves, “perquè les dades mostren un augment de la incidència i perquè invertir en el benestar de la joventut és una política prioritària d’aquest Consell”.

A això respon la posada en marxa del Programa per a la promoció del benestar emocional i la prevenció de les addiccions en centres escolars, que compta amb un pressupost de més de 10 milions d’euros, “la inversió més gran realitzada fins a la data en matèria preventiva” .

Aposta integradora

Camarero ha insistit que el Consell seguirà apostat per una perspectiva integradora i transversal que coordini els recursos de totes les conselleries implicades que formen part de la Comissió Interdepartamental de Salut Mental (Sanitat, Educació i Serveis Socials).

Pel que fa a Serveis Socials, la consellera ha indicat que, per a aquest any, el departament destina més de 18 milions d’euros a diversos programes d’integració laboral i foment de l’autonomia personal o de l’accessibilitat de les persones afectades per alguna discapacitat.

La vicepresidenta ha conclòs que el Govern valencià activarà “els millors mitjans al nostre abast per cuidar els més vulnerables, perquè és de justícia i ens enriqueix a tots com a comunitat”.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint