Susana Camarero “El Consell treballa per uns serveis socials sostenibles, de qualitat i centrats en les persones”
La vicepresidenta primera i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha assenyalat que “el Consell treballa per uns serveis socials sostenibles, de qualitat i centrats a les persones”.
Així s’ha expressat Susana Camarero durant la conferència que ha ofert sobre els reptes i les oportunitats de la política social de la Comunitat Valenciana, organitzada pel Club de Trobada Manuel Broseta a València, i que ha estat oberta per la presidenta del Club, Amparo Maties.
En el transcurs de la seua intervenció, Camarero ha indicat que, “en matèria de dependència, el 2024 la Conselleria ha destinat el pressupost més alt de la història de la Comunitat Valenciana a prestacions socials, arribant a 647 milions d’euros”. A més, ha afegit que «es van atendre gairebé 169.000 persones, un 24% més que el 2023 i es van reduir les llistes d’espera en 5.300 persones (un 27% respecte a l’any anterior)».
Igualment, Susana Camarero ha ressaltat que, “en matèria de discapacitat, la Conselleria va augmentar un 167% el reconeixement de persones amb discapacitat a la Comunitat amb un gran esforç, agilitzant el procés i augmentant el personal per garantir que a les persones que necessiten una prestació se’ls agilitzi les valoracions perquè se’ls reconegui com més aviat millor”.
La vicepresidenta primera i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge també s’ha referit a l’aprovació per unanimitat de les Corts de la Llei d’Accessibilitat Universal ia la propera presentació d’un avantprojecte de Llei de Reforma de la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI), per convertir-la en una prestació que coexisteixi amb l’accés a la feina, i afavoreixi.
Així mateix, ha assenyalat que des de la Conselleria «hem promogut un model de cura integral per als nostres majors, millorant-ne la qualitat de vida, garantint-los una vellesa digna, activa i plena, a través de programes d’envelliment actiu, lluita contra la solitud no desitjada i també, el repte residencial, que hem d’afrontar mitjançant la col·laboració publicoprivada».
Pel que fa a la política d’habitatge, la vicepresidenta primera ha destacat el ritme del Pla Viu de la Generalitat, “una iniciativa ambiciosa i necessària que es desenvolupa en col·laboració amb ajuntaments i el sector privat”, ha dit, i que preveu la construcció de 10.000 habitatges a preus assequibles, del qual el 2024 s’han licitat 1.600 habitatges. Per solucionar el problema de l’habitatge, ha posat en valor “l’ajuda als més joves, amb una reserva del 40% de l’habitatge per a aquest col·lectiu i la reducció de l’impost de transmissions patrimonials”.
“Més habitatges socials per als més vulnerables; més habitatges a preu reduït per a famílies i joves; afavorint amb avals i la reducció d’impostos l’accés de l’habitatge als més joves; lluitant contra locupació; oferint seguretat jurídica perquè els propietaris estiguin protegits davant de l’ocupació i s’animin a posar els seus habitatges de lloguer”, ha asseverat.
Dana
A l’acte, que ha comptat amb l’assistència de personalitats de l’àmbit polític, econòmic i social de la Comunitat Valenciana, Camarero també ha recordat la gestió realitzada pel Consell per a la reparació del dany produït per la riuada del 29 d’octubre, de la qual ha indicat que “s’han mobilitzat més de 1.847 milions d’euros en temps rècord entre ajudes directes a fons.
En aquest sentit, Susana Camarero ha ressaltat els 943 milions d’euros destinats a ajuts directes, dels quals el Consell ja n’ha abonat més del 47%.
«Hem ajudat a 73.300 valencians per compensar la pèrdua de vehicles, hem resolt 23.000 ajuts per adquirir béns de primera necessitat per més de 137 milions d’euros i concedit 1.138 ajuts al lloguer per a aquells que han patit danys als seus habitatges puguin temporalment seguir amb les seves vides», ha arreglat.
Després de la conferència, Camarero ha participat en un sopar-col·loqui amb els socis assistents del Club, ha rebut la Medalla del Club i ha signat al Llibre d’Honor.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana