Sanitat reprèn aquest dimarts la vacunació a la Comunitat Valenciana
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública reprendrà aquest dimarts el programa de vacunació enfront de la COVID – 19 en algunes residències de la Comunitat Valenciana, després del problema logístic que ha patit la farmacèutica Pfizer que li ha impedit la distribució de les vacunes a diversos països d’Europa, entre ells Espanya.
La represa de la vacunació es farà dimarts a algunes residències, en funció de l’hora d’arribada de les dosis als tres centres de distribució i el seu posterior repartiment.
La Comunitat Valenciana va començar aquest diumenge la vacunació enfront de l’coronavirus amb 775 dosis de la vacuna de Pfizer en set residències de gent gran. A partir d’ara cada setmana, Pfizer té el compromís de lliurar al voltant de 30.000 dosi. Alacant rebrà 10.000 dosis, 5.000 Castelló i 16.000 a la província de València.
La conselleria ha dissenyat un pla de treball perquè les persones que resideixen o treballen en residències de gent gran i en residències amb persones amb diversitat funcional, hagin rebut la primera dosi a mitjans de gener. El següent grup de vacunació és el de el personal sanitari. S’anirà vacunant d’acord amb la disponibilitat de les dosis i s’avançarà en cada un dels grups en funció d’aquesta disponibilitat.
(*) La Conselleria de Sanitat, a través dels seus canals habituals, difondrà material gràfic de l’arribada i distribució de les vacunes
Informació i Foto: Generalitat Valenciana