Sanitat licita les obres d’ampliació i reforma de centre de salut d’Algemesí
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha publicat a la plataforma de contractació la licitació de la reforma i ampliació de centre de salut d’Algemesí.
El projecte contempla l’ampliació de l’actual centre de salut construït el 1990, en una parcel·la annexa cedida per l’Ajuntament d’Algemesí a la Generalitat. Les obres es duran a terme adoptant les mesures necessàries que permetin compatibilitzar els treballs amb la prestació assistencial.
El centre reformat i ampliat comptarà amb un total de 23 consultes mèdiques i 13 consultes infermeria. En concret, l’àrea de Medicina Familiar tindrà 8 consultes mèdiques i 5 consultes d’infermeria. Al seu torn, es reubicaran les àrees de Pediatria, Atenció continuada, Atenció Especialitzada, Treball social, i Atenció a la dona i s’ampliaran les àrees de Recepció, Extraccions, així com la Unitat de Rehabilitació bàsica.
Per la seva banda, l’Àrea de Diagnòstic per imatge serà de nova creació i comptarà amb una sala de Radiologia convencional. També seran nous els vestidors d’accés i cambra de control annex i la sala d’espera,
Pel que fa a centre de salut sexual i reproductiva, disposarà d’una consulta per facultatiu o facultativa, una consulta d’infermeria, així com un despatx per sexòleg / a i un despatx de suport administratiu. També de nova creació serà a l’àrea d’Odontopediatria, que es traslladarà des del Consultori Auxiliar d’Algemesí.
El futur centre un cop ampliat tindrà una superfície construïda total de 2.457,58 metres quadrats, dels quals 925,46 seran la superfície ampliada i 1.300,51 els metres quadrats afectats per la reforma.
El pressupost de les obres definit en el projecte és de 1.963.296,89 euros. El termini d’execució de el projecte en les diferents fases és de divuit mesos. S’espera el començament per a juliol de 2021 i la seva finalització per a gener de 2023.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana