Sanitat ha subministrat la primera dosi de la vacuna contra la covid-19 a més de 21.500 persones
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha administrat, fins aquest divendres 8 de gener, la primera dosi de la vacuna contra la COVID 19 a 300 residències, d’un total aproximat de 450. Dels centres que queden per vacunar, 90 tenen brots actius, el que obliga a retardar el procés.
En total, s’han administrat més de 21.500 dosis en centres de gent gran i diversitat funcional, així com a personal sanitari de primera línia, una xifra que representa el 35% de l’total de dosis rebudes fins a la data des del Ministeri de Sanitat (61.205) .
D’altra banda, els 24 departaments de salut valencians han començat ja la vacunació dels professionals que treballen en primera línia. El procés es mantindrà durant tot el cap de setmana.
D’aquesta manera, es preveu que el dilluns 11 de gener estiguin vacunades totes les residències sense brots actius, tal com va anunciar fa uns dies la consellera Ana Barceló.
En l’àmbit sanitari, al llarg de el cap de setmana està programada la vacunació en 200 centres de salut i en tota la xarxa hospitalària a personal de primera línia. La vacunació en residències continuarà també dissabte i diumenge.
Les vacunes que s’estan administrant a la Comunitat Valenciana són dels laboratoris Pfizer i Moderna. Pfizer preveu enviar a la Comunitat Valenciana 377.000 dosis fins al març. A l’ésser necessàries dues dosis per aconseguir la immunització plena, aquestes remeses permetrà vacunar 185.000 persones.
La vacuna de Pfizer es conserva a una temperatura de -80 ° sis mesos; seva efectivitat es manté a 5 dies entre 2 ° i 8 °; i la seva durada es redueix a 6 hores un cop s’ha reconstituït amb sèrum. La presentació d’aquest fàrmac és en vials de 5 dosis, i la segona dosi s’ha d’administrar entre 18 i 21 dies després de la primera.
D’altra banda, la Comunitat Valenciana rebrà entre gener i febrer 48.800 dosi de la vacuna de Moderna, que permetran vacunar 24.400 persones. Aquesta altra vacuna es manté a -20 °, no necessita ser reconstituïda, s’ha d’administrar quan es descongela, es presenta en vials de 10 dosi i la segona injecció s’ha de fer 28 dies després de la primera.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana