Sanitat desplaçarà equips mòbils de vacunació als partits Elx-Llevant i València-Reial Madrid per immunització sense cita
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública desplaçarà equips mòbils de vacunació als partits Elx-Llevant previst per a les 18.30 hores de dissabte al camp Martínez Valero i el València-Reial Madrid, que tindrà lloc a les 21.00 hores a Mestalla diumenge.
Els equips mòbils es situaran als voltants dels partits entre dues i tres hores abans de l’inici de les trobades per facilitar la immunització de totes aquelles persones que estiguin pendents de vacunar-se, aprofitant l’afluència de persones amb motiu de la celebració d’aquestes trobades esportius .
Segons ha destacat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, «fins a la data, des de Sanitat ja s’ha ofert a tot ciutadà de la Comunitat Valenciana major de 12 anys la possibilitat de vacunar enfront de l’Covid-19, però amb aquesta iniciativa el que pretenem és apropar encara més la vacunació a la població, perquè tota aquella persona que per qualsevol motiu no s’hagi vacunat pugui fer-ho «.
Així mateix, Barceló ha indicat que «en aquests moments el 86,13% de la població valenciana ja compta amb la pauta completa». Per això, ha animat a tots els aficionats i ciutadans, que estiguin pendents de vacunar, que aprofitin per fer-ho en aquests punts de vacunació provisionals que trobaran al costat dels estadis de futbol.
A Elx, l’horari de vacunació serà de 16.30 a 19.00 hores ia València, l’equip de professionals sanitaris estarà vacunant de 18.00 a 21.00 hores.
Aquesta acció és una experiència pilot que, en el cas d’obtenir resultats satisfactoris, «es pot estendre a altres esdeveniments similars esportius o d’una altra naturalesa», segons ha explicat Barceló.
Aquesta iniciativa nova s’emmarca en l’estratègia que la Conselleria de Sanitat està desenvolupant a la fase final de la campanya de vacunació programada per repescar totes aquelles persones que hagin estat citades amb anterioritat i encara no s’hagin vacunat.
D’aquesta manera, i amb el mateix objectiu, la Conselleria de Sanitat va iniciar la setmana passada la vacunació sense cita en els 133 punts de vacunació massiva per facilitar i apropar la vacunació a tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana.
En aquest sentit, la setmana que ve, durant el dilluns a la tarda, està prevista la vacunació de segones dosis d’Moderna sense cita prèvia en horari de tarda fins les 20:30 h. en els cinc grans espais de vacunació: Auditori de Castelló, Ciutat de les Arts i les Ciències, Jubiocio, Ciutat de la Llum i Pavelló del Toscar d’Elx.
Així mateix, en la majoria dels punts de vacunació l’horari per vacunació sense cita prèvia serà el dimarts al matí i dijous a la tarda per administrar la dosi de Pfizer. A la pàgina web de la Conselleria de Sanitat es poden consultar els horaris dels punts de vacunació per a la vacuna sense cita prèvia:
https://coronavirus.san.gva.es/web/vacunacion/informacion-puntos-vacunacion
Fins al moment, són ja 4.027.118 les persones que han rebut ja una dosi de la vacuna contra la coronavirus a la Comunitat Valenciana, i 3.853.306 de persones, el 86,13% de la població vacunable, que han rebut ja la pauta completa.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana