Sanitat

Sanitat aposta per la transformació digital de l’atenció primària per millorar la formació dels futurs professionals

La Unitat Docent Multiprofessional d’Atenció Familiar i Comunitària de València ha celebrat a l’Hospital Universitari Doctor Peset l’acte de benvinguda dels 116 residents de Medicina i dels 32 residents d’Infermeria d’aquesta especialitat que es formaran en els propers anys en algun dels 11 departaments de salut de la província de València.

L´acte ha comptat amb la presència del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, que ha estat acompanyat per la directora general d´Atenció Primària, Eva Suárez, i la cap d´estudis de la unitat docent, Ana Arbáizar.

El titular de Sanitat ha destacat l’aposta de la Comunitat Valenciana per l’Atenció Primària amb mesures com ara el desenvolupament d’un marc normatiu propi, el desplegament de l’estratègia de salut comunitària centrada en la prevenció i la promoció de la salut, els itineraris formatius per a Infermeria o la transformació digital.

“En aquests moments, la majoria dels centres de salut ja disposen d’intel·ligència artificial per a radiografies de tòrax i musculoesquelètic. Tenim projectes pilot amb assistents conversacionals per a cita prèvia i està en marxa un concurs de teledermatologia. Sou els veritables actors i protagonistes del sistema i com a Administració, hem de donar-vos les eines que necessiteu per aconseguir diagnòstic”.

Durant la intervenció, el conseller ha remarcat el paper clau de l’especialitat de Familiar i Comunitària tant per a la ciutadania com per al sistema sanitari.

“Heu encertat de ple en triar aquesta especialitat perquè el que necessita el sistema sanitari públic espanyol és la polivalència i l’especialització dels metges i infermeres de Familiar i Comunitària. És un error buscar la superespecialització que segmenti el malalt, que segmenti la sanitat, perquè el que nosaltres tractem són persones, no malalties”, ha matisat Gómez.

Tal com ha assenyalat el titular de Sanitat, “la idea és que quan acabeu la residència tant de Medicina com d’Infermeria, pugueu abocar sobre el pacient tots els coneixements que heu adquirit i pugueu treballar en allò que us agradi i en el lloc per al que millor preparats estigueu”.

En aquest sentit, Marciano Gómez ha assegurat que la intenció de la Conselleria de Sanitat és fidelitzar els futurs professionals i la retenció del talent oferint vacants i contractes programa en finalitzar la residència.

1.115 residents

Un total de 1.115 residents inicien aquesta setmana la formació sanitària especialitzada en els diferents departaments de salut de la Comunitat Valenciana. Del total, 605 ho faran a la província de València, 385 a la província d’Alacant i 125 a la província de Castelló.

Per especialitat, 864 són de Medicina, 171 d’Infermeria, 41 de Farmàcia, 26 de Psicologia, 5 de Biologia, 5 de Radiofísica i 3 de Química.

En el cas dels MIR, la Comunitat Valenciana ha aconseguit cobrir totes les places ofertes i en Medicina Familiar i Comunitària el departament de salut de València – Doctor Peset ha estat el primer d’Espanya a cobrir-se per complet, el de València – Clínic – Malvarrosa el tercer i el cinquè el departament València – Arnau de Vilanova – Llíria.

3.300 professionals en 36 anys

La Unitat Docent Multiprofessional d’Atenció Familiar i Comunitària de València va ser creada el 1989 i ha participat en la formació de més de 3.400 professionals dels departaments de salut de Sagunt, Clínic, Arnau, La Fe, Requena, General de València, Doctor Peset, La Ribera, Gandia, Xàtiva.

Des de 2011 està acreditada com a unitat multiprofessional i uneix la formació d’especialistes en Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària. Les places acreditades són 116 per a Medicina i 34 per a Infermeria per a cada any formatiu.

Informació i Foto Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint