Política

Ruth Merino destaca que la millora en els processos de contractació de l’Administració afavoreix la col·laboració publicoprivada

La consellera d’Hisenda, Ruth Merino, ha subratllat que la millora de l’eficàcia en els processos de contractació de l’Administració “afavoreix la col·laboració publicoprivada” i ha insistit en “la simplificació administrativa com a part identitària d’aquest Consell” per assolir la agilització i reducció de càrregues burocràtiques en el marc de ladministració de la Generalitat.

“Necessitem una administració que no impliqui excessives càrregues, necessitem resultar atractius i incentivar la concurrència a les licitacions, així com facilitar la presentació de les ofertes, establir preus de mercat competitius i condicions assumibles”, ha assenyalat la titular d’Hisenda, que ha apel·lat a la defensa dels principis d’“ètica, planificació, integritat i transparència que exigeix ​​qualsevol procés de contractació pública”.

Ruth Merino ha realitzat aquestes declaracions durant la inauguració del III Congrés de Contractació Pública València. Cap a una contractació pública àgil i senzilla”, que se celebra a València els dies 26 i 27 de setembre, organitzat per la Fundació Universitat Empresa de València (ADEIT), en col·laboració amb la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública.

Durant la seva intervenció, la consellera ha apel·lat que la contractació pública no sigui considerada només com un procés administratiu, sinó com “una eina essencial per garantir serveis públics de qualitat i promoure el progrés social”.

Per aquest motiu, la responsable de les finances valencianes ha indicat que cal abordar la contractació pública “com un valor estratègic d’extrema importància i això ens impulsa a tractar d’agilitzar els procediments, recolzar els gestors i escoltar els operadors econòmics que puguin estar interessats a contractar amb lAdministració”.

Ruth Merino ha apuntat que, des de la Junta Superior de Contractació Administrativa, dependent de la Conselleria d’Hisenda, s’assessora i dóna suport des de fa anys a la contractació, s’aclareixen matèries que resulten complexes per als gestors públics i es tracta de donar seguretat jurídica a una matèria la complexitat de la qual és de sobres coneguda.

A més, des de l’IVAP s’ha creat un grup de treball amb professionals de la contractació per avançar en la professionalització tenint en compte l’instrument marc europeu de competències per als professionals de la contractació pública.

La consellera d’Hisenda també ha ressaltat el paper de la intel·ligència artificial en aquesta àrea de l’Administració perquè és una eina que pot ajudar a facilitar els processos i millorar els aspectes relacionats amb la contractació com ara la preparació dels plecs tècnics i jurídics que serveixin de base per a la contractació, com la supervisió i execució dels contractes. De la mateixa manera, també pot contribuir a cercar la qualitat en l’obtenció de béns, serveis i obres de l’Administració.

Anàlisi de la contractació pública

En concret, en aquesta tercera edició del congrés es planteja, després de deu anys de l’entrada en vigor de la Directiva 2014/24/UE de Contractació Pública i la seva transposició a la nostra Llei de Contractes del Sector Públic fa sis anys, com es pot millorar la contractació pública perquè sigui més àgil i senzilla en totes les fases del contracte (licitació, adjudicació i execució).

També es pretén analitzar com es pot avançar en la racionalització de la contractació millorant els Sistemes Dinàmics d’Adquisició (SDA) ia través dels catàlegs electrònics per aconseguir una simplificació més gran dels procediments, així com en quines matèries s’hauria d’aclarir la normativa per evitar gran part de la litigiositat.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint