DestacatPolítica

Rovira trasllada a la ministra Alegria la situació educativa a la zona afectada per la DANA

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha traslladat aquest matí a la ministra d’Educació, Formació Professional i Esports, Pilar Alegría, la situació educativa a la zona afectada per la DANA.

El conseller ha mantingut una reunió telemàtica amb la ministra, on han estat presents el secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy; i els directors generals d’Infraestructures Educatives i Centres Docents, José María Larena i Jorge Cabo, respectivament. Per part del Ministeri també hi han assistit el secretari d’Estat d’Educació i la directora general de Formació Professional.

Rovira ha traslladat a la ministra la feina que s’està fent des de la Conselleria sobre la revisió de centres, transport i reubicació dels alumnes de la zona afectada, amb l’objectiu que puguin començar a recuperar com més aviat millor la normalitat. El conseller ha indicat que s’han emplaçat la setmana que ve a una nova reunió per avaluar com ha anat l’inici de la setmana i analitzar les necessitats quant a infraestructures educatives.

En aquest sentit, el titular d’Educació ha valorat davant de la ministra la col·laboració que han mostrat els consellers d’Educació d’altres comunitats autònomes davant de la necessitat que puguin presentar els centres afectats de comptar amb aules prefabricades.

Així mateix, a la reunió, Rovira ha recordat a Alegria que dilluns passat va traslladar a la vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz, a la comissió d’Empresa i Ocupació creada per la DANA, les necessitats que presenta la zona afectada, l’important de la qual a educació es calcula prop de 1.135 milions per a reparació d’infraestructures, instal·lació d’aules temporals, equipament escolar, transport, menjador, neteja o revisió elèctrica i que hauria d’assumir el Govern d’Espanya.

Finalment, el conseller ha sol·licitat a la ministra l’ampliació del termini per presentar la documentació relativa al concurs de trasllats nacional de docents per al curs que ve i que expira a finals d’aquest mes de novembre, com a gest davant d’aquesta situació excepcional.

José Antonio Rovira ha mantingut també aquest matí una conversa amb el ministre de Cultura, Ernest Urtasun, sobre danys i necessitats en matèria cultural.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint