Política

Qualitat Ambiental incorpora parcialment 5 de les 7 al·legacions plantejades pels veïns al projecte de naus per a granels d’Eiffage al Port d’Alacant

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha resolt incorporar parcialment 5 de les 7 al·legacions presentades pels veïns al projecte de naus per a granels de la multinacional Eiffage, al Port d’Alacant.

La Direcció Territorial d’Alacant ha estimat així part de les propostes presentades per l’Associació de Consumidors i Usuaris José María Mena en el document de resolució que autoritza les emissions a l’atmosfera de la instal·lació de naus tancades per al dipòsit, càrrega i descàrrega de granels sòlids.

El text de la resolució adopta parcialment el gruix de les al·legacions, deixant fora només dues d’elles per incompatibilitats amb el decret de control d’emissions 228/2018, i estima incloure diverses de les iniciatives referides al control, validació i comprovació d’emissions.

El director general de Qualitat Ambiental, Joan Piquer, ha agraït i destacat el treball conjunt amb les plataformes veïnals i ecologistes, per tal d’arribar a un consens i garantir l’aplicació de mesures correctives en cas d’incompliment per part de la multinacional francesa.

Piquer ha assenyalat que la resolució final ha tingut en compte l’opinió i les al·legacions de les plataformes veïnals i de persones usuàries, i ha explicat que assegura el control exhaustiu de les emissions de l’activitat i la vigilància de la Direcció Territorial d’Alacant davant de qualsevol actuació fora del que recull en l’expedient.

L’autorització recull una distància superior als 500 metres del centre urbà per al maneig de material pulverulent o la prohibició que l’Autoritat Portuària d’Alacant manipuli els equips de control de la qualitat de l’aire ubicats dins les seves instal·lacions, les dades seran analitzats i validats per la Generalitat, amb els seus propis mitjans.

Malgrat les al·legacions presentades a la instal·lació de naus tancades pretén acabar amb les queixes i molèsties del veïnat davant els moviments a cel obert.

Amb aquesta instal·lació, es donarà resposta a la demanda veïnal dels barris confrontants que, des de fa anys, vénen expressant el seu malestar per la contaminació ambiental ocasionada pels actuals moviments a cel obert.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint