Política

Puig subratlla la rellevància del port de Castelló com a plataforma de desenvolupament econòmic

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha subratllat la rellevància del port de Castelló com a plataforma de desenvolupament econòmic per a la Comunitat perquè s’ha convertit “en un dels ports que més creix a nivell nacional”, amb xifres de millora que han superat , durant els tres primers trimestres de 2018, en cinc vegades a les obtingudes per la mitjana estatal.

Puig s’ha pronunciat així després de reunir-se amb el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, i la directora de PortCastelló, Ana Ulloa, amb qui ha abordat l’estat actual del port i els seus projectes, entre els quals destaca la reestructuració i transformació del conegut com a moll de la Ceràmica, destinat a la descàrrega de granels sòlids.

El cap del Consell ha afirmat que aquestes accions permetran que la terminal portuària sigui “una palanca per a la millora de les perspectives” econòmiques, pel que ha assegurat que s’ha de continuar amb aquest tipus d’iniciatives “de progrés” per oferir al sector ceràmic “les majors possibilitats” des del punt de vista logístic en un moment en què la competència “és extraordinària”.

“Confio plenament en la capacitat que ha tingut la nostra indústria ceràmica de reiniciar”, ha prosseguit el president, que ha afegit a més que aquest procés de reorganització de la molla “és permanent i per això la seva qualitat, bon fer i capacitat d’adaptació als nous temps faran que el sector tingui el futur que es mereix “.

Puig ha mantingut a més que el port de Castelló “està en bones mans”, i que no ha de “perdre cap oportunitat” de generar un entorn favorable “per a la ubicació d’empreses que a hores d’ara ja estan en disposició d’instal·lar-“.

El cap del Consell ha recordat així mateix que des del Consell s’intenten pal·liar els efectes del Brexit ja que el Regne Unit “és un dels grans destinacions de les nostres exportacions”, així com que s’intenta generar “grans capacitats de suficiència en altres àmbits per combatre les incerteses que existeixen “.

Millores en eficiència i sostenibilitat

Per la seva banda, el director de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, ha explicat que l’adjudicatari del primer tram de la reestructuració del moll de la ceràmica s’ha compromès “una inversió de més de 15 milions d’euros” amb els quals abordar, fonamentalment, “mesures de protecció ambiental i sistemes de descàrrega d’alta eficiència que permetran treballar 24 hores al dia”.

És per això que Toledo ha qualificat la remodelació de la terminal de granels sòlids com “un abans i un després en l’eficiència i sostenibilitat del port”, ja que l’augment de les hores de treball suposarà “pràcticament triplicar la seva capacitat” fins a les 2 milions de tones anuals, el que permetrà “eliminar esperes, reduir a la meitat els temps en les descàrregues” i generar un estalvi “en què el beneficiari final serà el client, el sector ceràmic”.

“És un canvi de paradigma en la descàrrega de granels sòlids en el port de Castelló i en molts ports espanyols”, ha continuat Toledo, qui ha matisat que ja s’ha tancat el termini de presentació d’ofertes per a la concessió del segon tram de la de reorganització del moll, l’adjudicació està prevista per a final d’any.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint