Puig: “Hem reconstruït social i econòmicament la Comunitat Valenciana i establert les bases per a una nova legislatura de progrés”
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que les polítiques del Consell han transformat la realitat social i econòmica de la Comunitat Valenciana i han contribuït a construir una aliança amb la societat valenciana que “ha estat un èxit”. Una aliança que ha permès que la Comunitat Valenciana “lideri social i econòmicament Espanya” i que es “hagin establert les bases per a una nova legislatura de progrés”.
Puig s’ha pronunciat en aquests termes en la roda de premsa de cloenda del Seminari de Govern – Hivern 2019, celebrada al Palau Ducal dels Borja de Gandia on, acompanyat per la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, així com de la resta de membres del Consell, ha aprofitat per fer balanç de la trobada i de la legislatura.
“La Generalitat ha recuperat el seu paper revitalitzador de l’economia i ha ajudat, a través d’un escenari d’estabilitat, d’honradesa i diàleg social, a generar les condicions favorables per al desenvolupament econòmic”, ha manifestat Puig. El titular de la Generalitat ha destacat en particular que en l’actual legislatura 195.600 valencians i valencianes han trobat feina. Així mateix, la taxa d’atur de la Comunitat Valenciana ha caigut fins al 14,3%, situant-se per sota de la mitjana estatal, cosa que no succeïa des de 2007, abans de la crisi.
Igualment, en 2018 la Comunitat Valenciana va aconseguir el màxim històric de turistes estrangers, amb 9,2 milions de visitants. “Hem passat a ser una terra amable i atractiva per a les persones i per a les inversions”, ha afirmat.
Segons Puig, “al costat del lideratge econòmic, la Comunitat Valenciana ha desenvolupat polítiques socials molt avançades, que han estat un exemple per a altres territoris i governs”. El president ha citat la supressió del copagament farmacèutic, que ha beneficiat 1,2 milions de pensionistes; la major cobertura del sistema de dependència, que arriba a 74.000 persones; la gratuïtat dels llibres de text; o les 12.000 persones beneficiàries dels ajuts a l’habitatge.
“Totes aquestes polítiques han estat possibles perquè l’actual Consell ha augmentat el pressupost per a polítiques bàsiques de sanitat, educació i benestar social a 3.000 milions en aquesta legislatura, el que suposa un 28% més que en l’anterior etapa”, ha recalcat el titular de la Generalitat.
A més, ha subratllat el caràcter “irrenunciable” de la lluita contra la violència masclista, a la qual ha qualificat com “el problema més gran que té avui Espanya i, per tant, la Comunitat Valenciana”. En aquest sentit, ha afegit: “No donarem ni un pas enrere ni consentirem que s’utilitzi la violència de gènere com a moneda de canvi en pactes polítics ocults i inconfessables”.
“Els valencians no volen tornar enrere”
Puig ha afirmat que els valencians “no volen tornar enrere” després de quatre anys de polítiques progressistes, perquè ara hi ha “una porta d’esperança i d’igualtat d’oportunitats per a tots i totes”.
Els avenços aconseguits des de 2015, segons ha afirmat Puig, els ha generat la mateixa societat valenciana “braç a braç” amb el Consell, amb “un govern digne i que depèn dels valencians i valencianes”. “Continuarem defensant en tot moment un finançament just i totes les inversions que necessiti la Comunitat Valenciana”, ha assegurat.
Oltra desgrana les línies d’actuació
Per la seva banda, la vicepresidenta Mónica Oltra ha desgranat les principals línies d’actuació de la Presidència, Vicepresidència i les conselleries per als pròxims mesos. Oltra ha posat l’accent, més enllà de en els objectius concrets, en què es tracta d ‘ “una projecció de futur” i seran polítiques “100% botàniques”.
Així, des de Presidència, entre les mesures més importants hi ha la de desenvolupar el conveni entre la Policia Autonòmica amb el Ministeri d’Interior per reforçar les actuacions de seguretat de la Generalitat en la defensa del medi ambient, en la lluita contra la violència de gènere i en la protecció de menors. També destaca la creació d’una plataforma de gestió per tractar les incidències vinculades al procés de sortida de la Unió Europea del Regne Unit, que afecten tant a particulars com a empreses.
Per la seva banda, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusiva revisarà i modificarà la Llei d’Igualtat i la Llei Integral contra la violència sobre la dona, i s’elaborarà una estratègia per combatre la soledat no desitjada, motivada principalment per l’envelliment i que aboca al aïllament, l’hermetisme, de la falta de comunicació i, en última instància, a les malalties neurodegeneratives per la falta d’activitat.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana