Política

Puig defensa un marc de relacions entre sector públic i sector privat en el qual l’Administració aporti «eficiència» i un «ADN emprenedor»

El president de la Generalitat, Ximo Puig, considera «necessari» un «nou marc de relacions entre el sector públic i el sector privat» que permeti continuar creixent i creant ocupació, i, per això, ha incidit en la importància que les administracions aportin eficiència i un «ADN emprenedor».

Puig s’ha pronunciat en aquests termes durant la commemoració del 40 + 1 aniversari de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), acte al qual ha assistit la ministra d’Economia i Empresa, Nadia Calviño, i que ha estat presidit per Sa Majestat el Rei Felip VI, del qual ha destacat la seva «complicitat permanent» amb la Comunitat Valenciana.

El president ha destacat en el seu discurs que la transformació des de la dictadura a la democràcia «no hagués estat possible sense el concurs vital dels sindicats i les organitzacions empresarials». En aquest temps, «aquest projecte comú ha possibilitat que la mida de la nostra economia s’hagi multiplicat gairebé per tres des de 1977», ha indicat.

Ximo Puig ha subratllat que, per continuar per la senda del creixement i de la generació d’ocupació, en l’actual escenari de complexitat dels mercats, «resulta necessari combinar tota la intel·ligència disponible, en l’àmbit de l’empresa, dels sindicats, de les administracions, per aconseguir un futur d’ocupació, de justícia social i de sostenibilitat.

«Hem de resetejar el sector públic, com vostès fan amb el sector privat; Necessitem unes administracions públiques més eficients, que facilitin la inversió i garanteixin la competència», ha dit el president davant l’empresariat.

Un territori amable a la inversió

Puig s’ha mostrat a més partidari d’una Administració que «garanteixi un escenari de seguretat jurídica, de respecte a la sostenibilitat i de competència lleial», «una Administració que assumeix la seva responsabilitat i cogestiona amb la societat civil», «que sap quin és el seu paper i que no posa obstacles innecessaris »

«Qualsevol empresa que tingui un projecte d’inversió que compleixi amb els criteris de la legislació vigent no trobarà problemes a la Comunitat Valenciana», un «territori amable a la inversió, com ho demostra l’augment del 57% d’inversió estrangera en aquesta legislatura» , ha remarcat.

Pel president, la cohesió social i la vertebració de la societat civil «són l’escenari favorable a l’èxit», mentre que «el fracàs nia en el dirigisme, el clientelisme i l’atomització». Per això, la Comunitat Valenciana, «des de l’estabilitat, l’honradesa i el diàleg, vol contribuir a aquesta Espanya que definitivament sigui la pàtria de la igualtat d’oportunitats».

Puig ha subratllat també que les empreses valencianes, que enguany s’exportaran més de 30.000 milions d’euros, saben que el proteccionisme és el problema, no la solució «.» Per això, defensem regles justes de reciprocitat en tots els sectors i combatre les traves que generen els vells fantasmes dels nacionalismes excloents «, ha assenyalat el cap del Consell.

El responsable de la Generalitat ha indicat que serà la «suma de les millors idees» la que permeti seguir avançant «cap a una societat més rica i més justa socialment». «Comptem amb la força emprenedora de la Comunitat Valenciana i del seu particular presència a Alacant, un Alacant que disposa de recursos formidables per esdevenir un motor de la Comunitat».

«En aquestes aspiracions, la nova Confederació Empresarial Valenciana, amb la resta d’agents socials, trobarà un aliat ferm i segur en la Generalitat», ha assenyalat Puig, que ha agraït a l’entitat la seva contribució al diàleg social al llarg de tota la seva trajectòria, perquè, «amb tacte, sensibilitat i intel·ligència», ha sabut «unir en un projecte compartit a la immensa majoria de les empreses i sectors de la Comunitat».

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint