Política

Puig defensa la importància de consolidar la presència valenciana a Estats Units

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha qualificat de “fonamental” que la Comunitat Valenciana estiga “ben posicionada” als Estats Units per “tenir oportunitats en tota Amèrica i arreu del món”.

El cap del Consell, que ha defensat la importància de consolidar la presència valenciana en el mercat nord-americà, ha participat en la inauguració del VIII Fòrum Empresarial Espanya-EUA, que ha tingut lloc a la seu de la Cambra de Comerç de València.

Puig ha recordat els “interessos comuns” amb el país nord-americà, amb el qual 1.229 empreses valencianes mantenen relació. A més, la Comunitat Valenciana és la segona comunitat autònoma que més exporta a Estats Units i suposa el tercer país en què més inverteixen les empreses valencianes.

El president, que ha constatat el “saldo positiu” de la balança comercial de béns entre la Comunitat i el país americà, ha considerat important “avançar posicions als Estats Units”, on, com ha explicat, han augmentat les exportacions d’automòbils, ceràmica i calçat, en un moment en què “altres mercats s’estan ressentint”.

En aquest sentit, ha al·ludit al fet que aquest increment ha estat d’un 15% en automòbils, d’un 14,9% en productes ceràmics o d’un 23% en calçat.

A més, ha al·ludit al fet que les empreses nord-americanes cupen a prop de 22.000 valencians i valencianes, amb Ford com a exemple paradigmàtic.

oportunitats compartides

Per això, Puig ha assenyalat que les relacions amb el país nord-americà suposen “un alè enorme” per a les empreses valencianes i la creació d’ocupació, i ha incidit en les “oportunitats compartides” entre els dos mercats si s’estableix un marc de “confiança i credibilitat “.

El president ha assegurat a més que la Generalitat i la Cambra han establert una “estratègia comuna” per a “millorar la presència” de les empreses valencianes a través de missions comercials a diferents països.

Puig ha recordat que el primer d’aquests viatges es va realitzar, per la importància del mercat americà, als Estats Units, alhora que ha assegurat que tant la Comunitat Valenciana com aquest país comparteixen la importància del lliure comerç.

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint