Puig anuncia que el Consell ha adjudicat la redacció del projecte de la línia L10 de Metrovalencia
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que el Consell ha signat l’adjudicació de la redacció del projecte de la futura línia L10 de Metrovalencia (antiga línia T2), que connectarà el centre de la ciutat amb el barri de Natzaret.
Així ho ha explicat el cap del Consell en la sessió de control de les Corts, on ha lamentat que «el mal govern havia enterrat 200 milions d’euros en un forat que devia ser una línia de metro».
«Els forats i les hipoteques les està aixecant amb tot el seu esforç la societat valenciana», ha prosseguit Puig, que també ha exposat les mesures que ha emprès el Consell per a recuperar els 308 milions que va costar la celebració del Gran Premi de Fórmula 1 a València .
En aquest sentit, el president ha indicat que la Generalitat s’ha personat en els dos casos oberts als jutjats ordinaris, tant en el que investiga l’organització de la cursa i la compra de l’empresa Valmor, com en el dels sobrecostos milionaris en la construcció del circuit oficial. A més, ha assenyalat, es manté obert el procés al Tribunal de Comptes per recuperar 24 milions per l’adquisició de Valmor pel Consell.
El cap de l’Executiu valencià, que ha qualificat la celebració del Gran Premi com «una decisió política feta amb un caràcter absolutament electoral», ha lamentat que la Generalitat hagi d’assumir cada any 7,5 milions d’euros fins al 2023 en el pagament de la deute deixat per l’esdeveniment.
Dret a l’habitatge
En resposta a preguntes dels grups parlamentaris sobre la problemàtica dels desnonaments, el president l’ha descrit com un «drama social» i ha defensat el treball conjunt amb els ajuntaments per solucionar el problema.
«Aquest Consell no vol gent sense cases ni tampoc cases sense gent», ha assegurat Puig, que ha explicat les mesures del Consell per a pal·liar la situació. Així, ha explicat que a través de la Llei de Funció Social de l’Habitatge «es podria aconseguir que 500.000 habitatges buits a la Comunitat Valenciana estiguessin ocupades».
Per això, Puig ha explicat que el Consell està procedint a desenvolupar-la, després de l’aixecament parcial per part del Tribunal Constitucional de la impugnació que va fer al seu dia el Govern central «de manera absolutament deslleial».
Entre altres coses, la Generalitat planteja instàncies de mediació per evitar llançaments, com la posada en marxa de 3 punts d’Infohabitatge, un per província i un altre a la Direcció General.
A més, el president ha anunciat que es posarà en marxa la Xarxa Infohabitatge mitjançant la signatura de convenis amb ajuntaments i mancomunitats perquè la seva acció arribi «a cadascuna de les famílies afectades». Segons ha explicat Puig, el que es busca amb aquesta mesura és «informar i assessorar en matèria d’habitatge, defensar els drets de les persones, assessorar-les en moments conflictius i buscar solucions».
D’altra banda, el president ha assenyalat que la Generalitat ha destinat 1,4 milions per a ajudes directes a famílies en situació d’emergència, ha reservat 18,5 milions per al Pla Estatal d’Habitatge 2018-2021, a l’espera de la signatura del conveni amb el ministeri, i invertirà 106 milions en el Pla Plurianual d’habitatge 2018-21 amb l’objectiu de posar al mercat 6.000 habitatges i oferir lloguers assequibles.
revitalització agrària
Preguntat pel suport del Consell als agricultors, el president ha destacat el valor «fonamental» del sector agroalimentari per a la Comunitat. Puig ha assegurat que el Govern valencià vol ajudar, cogestionar i col·laborar amb el món agrari perquè els agricultors tinguin confiança per desenvolupar tots els seus projectes econòmics.
«Volem treballar de la mà dels sectors productius perquè és la manera d’avançar i hem fet una llei molt valorada pel sector, la Llei d’Estructures Agràries, que va col·laborar en la modernització del sector i en la nova dimensió de les actuacions des del propi acord entre els agricultors «, ha apuntat el president.
El cap del Consell ha destacat que la Generalitat ha aportat 24 milions d’euros per donar suport les assegurances agràries, està intensificant el control de les plagues per evitar el seu impacte en l’agricultura, així com la necessitat d’aconseguir un subministrament de «aigua per sempre» sumant sinergies.
Informació i Foto: http://www.gva.es