Política

Puig advoca per potenciar els valors i l’hospitalitat per consolidar el turisme britànic

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat l’estratègia que impulsa Turisme Comunitat Valenciana, que potencia els valors i l’hospitalitat per consolidar el turisme britànic per «no perdre espai al Regne Unit».

Així, el cap del Consell ha considerat «fonamental» treballar en «la línia emocional» per mantenir la «relació especial» entre el Regne Unit i la Comunitat, davant de «la incertesa del Brexit».

Així s’ha manifestat en la seva visita a l’estand de la Comunitat Valenciana a la World Travel Market (WTM) de Londres, una de les majors fires mundials del sector turístic, que se celebra entre el 5 i el 7 de novembre.

Puig ha considerat «fonamental» la seva participació en aquesta fira ja que, com ha recordat, «el principal emissor de turistes de la Comunitat Valenciana és el Regne Unit», el que suposa gairebé un quart dels visitants que arriben al territori valencià.

El president, que ha assenyalat que «gairebé 3 milions de turistes britànics vénen cada any a la Comunitat Valenciana», ha recordat que l’any passat Turisme Comunitat Valenciana va llançar una campanya específica per posicionar a la Comunitat al Regne Unit.

En aquest sentit, Puig ha explicat que, tot i la pèrdua de poder adquisitiu britànic per la devaluació de la lliura, aquest any han augmentat els seus visitants, tant a la ciutat de València com a Castelló, on el turisme anglès «s’està obrint camí «amb els vols a l’aeroport.

A més, ha destacat que s’hagi anunciat un nou vol que connecti València amb l’aeroport de Heathrow, creant així una «malla de connectivitat molt potent» entre la Comunitat Valenciana i el Regne Unit de fins a 30 connexions aèries amb 23 destinacions.

D’altra banda, el president ha considerat «una bona notícia» que, encara que el nombre de turistes ha decrescut, hagin augmentat els ingressos, ja que, com ha assenyalat, l’objectiu del Consell és impulsar un turisme de qualitat.

Així mateix, Puig ha assegurat que la desestacionalització que impulsa Turisme Comunitat Valenciana ja s’està produint i l’ha considerat «fonamental» per donar més estabilitat a l’ocupació, major qualitat al producte turístic i major formació als treballadors i treballadores.

Be Legal

El cap del Consell també ha assistit a la presentació de la campanya ‘Be Legal’, que impulsen Turisme Comunitat Valenciana i la Federació Espanyol de Habitatges i Apartaments Turístics (Fevitur).

La iniciativa pretén impulsar la sensibilització i conscienciació per lluitar contra l’intrusisme, el frau legal i habitatges turístics que operen de forma clandestina.

El secretari autonòmic de Turisme Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, ha participat en l’acte, on ha destacat que «aquesta campanya s’emmarca en l’aposta per la lluita contra l’intrusisme i per la governança col·laborativa».

A més, Colomer ha posat èmfasi que «aquestes campanyes han de plantejar-se en positiu». «No es tracta només de combatre l’intrusisme amb un règim sancionador, sinó també construint la versió amable del que significa apostar pel model reglat i legal», ha assenyalat.

La campanya, a més de destacar l’oferta d’habitatges i apartaments vacacionals de la Comunitat, la s’engloba dins de la marca destí Comunitat Valenciana, vinculant-la a tots els seus valors a través del claim #BeLegalmyfriend.

Participació a la WTM

Aquest any és el primer en què la Comunitat Valenciana participa amb estand propi, visitat aquest dilluns a la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i que, segons ha explicat el president, és un «estand obert», que ja no es troba dins el de Turespaña. Així, com ha assenyalat, s’ha guanyat en espai i s’ha aconseguit augmentar en un 20% els participants privats a l’estand.

La Generalitat assisteix a una edició més d’aquesta fira amb l’objectiu de generar negoci, facilitar el contacte amb professionals britànics i reactivar l’arribada de viatgers d’aquest mercat, el principal emissor internacional per al nostre destí.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint