Més notícies

Programació especial d’À Punt per a seguir l’eclipsi solar

L’eclipsi total solar d’este dimecres de vesprada és històric i per això la radiotelevisió pública obrirà en directe les seues finestres per a no perdre’s cap detall del que passe al cel amb un gran desplegament tècnic i humà.

La programació especial comença demà dimarts, 11 d’agost, a partir de les 20:00 hores amb l’estrena del documental ‘España bajo el eclipse total’, una producció realitzada per les televisions autonòmiques de la FORTA (Federació d’Organismes de Radio i Televisió Autonòmics) que mostrarà la vessant científica i experimental d’este fenòmen meteorològic.

Dimecres 12 d’agost, À Punt enceta la jornada amb un programa especial de La via verda amb Mathies Muñoz a partir de les 13:00 hores per a explicar i aconsellar el que cal fer de vesprada per a disfrutar al màxim amb precaució d’esta experiència visual. Informació de proximitat i servici que també oferiran els butlletins informatius d’À Punt Ràdio de matí.

De vesprada, el magacín Està passant CV, amb Maria Domínguez i Rosa Porta, obrirà a partir de les 16:45 hores les seues finestres especials. Al plató comptarà amb la presència de la cap de meteorologia d’À Punt, Victoria Rosselló mentre que el també meteoròleg Joan Carles Fortea ens acostarà el seu punt de vista i la visió de l’eclipsi des de Morella. El programa inclourà 5 senyals en directe des de la platja de la Malva-rosa, el planetari de Castelló, Peníscola, el castell d’Onda i Macastre.

La cobertura dels Informatius de la cadena inclou una completa oferta de senyals per a mostrar el millor desplegament audiovisual. Des d’Aras de los Olmos estarà Fèlix Tena; Joan Miquel Llopis ens mostrarà la bellesa de l’eclipsi des del llac de l’Albufera; Amparo Fernández tindrà l’únic suport autoritzat al cel amb un dron des de la platja de la Malva-rosa; al planetari de Castelló i a l’aeroclub (enfront de la platja del Gurugú) estarà Guillem Nicolás; el meteoròleg Joan Carles Fortea connectarà des de Morella; Amparo Martín es desplaçarà a les Illes Columbretes i Montse Català seguirà l’eclipsi també per mar, des del ferry València-Eivissa.

À més, À Punt seguirà el mapa peninsular de tot el que passe al cel des de Galícia fins a les Illes Balears amb el suport de les imatges que cada televisió autonòmica de la FORTA oferirà de l’eclipsi. L’aportació de la televisió valenciana a esta iniciativa nacional serà amb l’intercanvi dels senyals en directe que À Punt ha previst a Aras de los Olmos, l’Albufera de València, la platja de la Malva-rosa i Morella.

Les xarxes socials d’À Punt també mostraran este eclipsi solar total segon a segon en directe i es podrà seguir per internet al microsite que fa setmanes es va habilitar al web de la cadena (https://www.apuntmedia.es/eclipsi-solar-2026/).

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint