Política

Pradas defensa l’educació ambiental com a eina de conscienciació, acció i compromís amb el medi ambient

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha defensat que “l´educació ambiental s´ha revelat com una poderosa eina de conscienciació, acció i compromís amb la protecció del medi ambient i amb el nostre entorn més immediat”. Un objectiu “que s´ha aconseguit gràcies a la inestimable tasca divulgativa d´institucions i organismes com el nostre Centre d´Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana”, ha afegit.

Pradas s’ha pronunciat en aquests termes durant la cloenda de la jornada sobre el Dia de l’Educació Ambiental, que s’ha celebrat a l’Alqueria dels Frares de la Marjal dels Moros de Sagunt sota el lema ‘L’Educació Ambiental per millorar la vida de les persones’ i que ha reunit ponents i experts en la matèria. A la jornada també hi han assistit el director general de Qualitat i Educació Ambiental, Jorge Blanco; el director general de Medi Natural i Animal, Raúl Mérida, i la directora general de Comerç, Artesania i Consum, María Isabel Sáez.

La consellera ha destacat que pel Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV), que enguany celebra el 25è aniversari, han passat més de 350.000 persones “per fer alguna de les activitats del seu projecte educatiu”. En aquest sentit, ha explicat que al CEACV ha tingut “especial importància la seva oferta de formació contínua per als educadors ambientals professionals dels municipis que assessoren persones, empreses i comerços, en la reducció i correcta gestió dels residus”.

La titular de Medi Ambient ha manifestat que l’educació ambiental és un instrument que ha de “transcendir la seva condició de mera acció divulgativa per convertir-se en un eix vertebrador de tota la nostra societat, que es traslladi també al nostre model de desenvolupament econòmic i social”.

En aquesta línia, ha explicat, “el Consell que presideix Carlos Mazón manté un compromís ineludible amb la protecció i el respecte al medi ambient com a factor indissociable al desenvolupament econòmic i social i com una de les garanties dʻuna acció política responsable”. “Només així podrem afrontar reptes de tanta importància com el canvi climàtic”, ha indicat.

Per a Salomé Pradas, “el nostre paper, com a administració pública, és garantir una acció política responsable que ens permeti assumir desafiaments derivats d’aquest fenomen que poden posar en risc la nostra biodiversitat, augmentar la desertització o causar l’esgotament dels recursos naturals, com ara l’aigua ”.

Conscienciació a la societat

En aquesta línia, ha afegit, “cal perseverar difondre quines accions com la reducció del consum energètic, l’ús preferent de fonts d’energia renovables, la implementació de polítiques de mobilitat sostenible que fomentin el transport públic, l’adopció de mesures per reduir la petjada de carboni o les pràctiques de gestió de residus per minimitzar la quantitat de residus generats i maximitzar-ne la reutilització són essencials”.

Pradas ha advertit que “a més de canviar processos hem de seguir ensenyant, sensibilitzant, conscienciant i capacitant perquè els nostres hàbits siguin més sostenibles i saludables”.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint