PortCastelló frega els 15 milions de tones mogudes i creix un 7,2% en trànsit de mercaderies des de començament d’any
El port de Castelló manté un camí de sòlid creixement en l’acumulat de l’any, registrant un increment del 7,2% en el trànsit total de mercaderies en comparació del mateix període de l’exercici anterior. Aquest comportament suposa un augment d’un milió de tones i ja frega els 15 milions de tones mogudes.
El principal motor d’aquest creixement és la mercaderia general, que creix un 48,7%, i el trànsit de contenidors, que ja supera els 108.000 TEUs moguts des de començament d’exercici. Aquesta xifra implica un creixement del 39% en el moviment de TEU respecte a l’any anterior i consolida, sense haver finalitzat encara l’exercici, el millor registre dels darrers quatre anys. Els països que lideren el moviment de TEUs amb PortCastelló són el Marroc, seguit de Turquia, Israel i Egipte.
Les estadístiques reflecteixen així mateix un comportament positiu al granel sòlid, que creix un 9,6%, mentre que granel líquid registra un lleu retrocés del 0,4%.
Amb aquestes dades, el granel líquid representa el principal trànsit al port de Castelló, amb un 46,9% del volum total mogut, seguit del granel sòlid, que suposa un 43,7%, i la mercaderia general, amb un pes del 9,3%.
Pel que fa a les mercaderies de més pes operades a les instal·lacions portuàries des del mes de gener, destaquen, per aquest ordre: petroli, feldspat, gasolines, ciment, caolí, fueloil i argiles agrupades. Aquestes dades estadístiques reafirmen PortCastelló com a port al servei dels seus sectors productius.
Finalment, els principals països de relació mercantil amb PortCastelló actualment són, per aquest ordre: Turquia, Marroc, Brasil, Angola i Romania.
Informació i Foto PortCastelló