PortCastelló exposa a l’Ambaixada d’Espanya a Casablanca el seu paper com a plataforma de connexió entre Europa i Àfrica
La delegació de l’Autoritat Portuària de Castelló que ha viatjat al Marroc per consolidar relacions institucionals i comercials amb aquest país com a soci estratègic ha mantingut avui una trobada a l’Oficina Comercial de l’Ambaixada d’Espanya a Casablanca.
Una trobada que s’emmarca a la missió comercial liderada per PortCastelló, organitzada per la Cambra de Comerç de Castelló, a través del Programa Pime Global, amb el suport i cofinançament de Fons FEDER i la col·laboració de la Fundació PortCastelló.
A la reunió, el conseller Econòmic i Comercial d’Espanya a Casablanca, Javier Sanz Muñoz, i l’analista de mercat de l’Oficina Econòmica i Comercial, Alberto Ordobás Gavin, han traslladat les oportunitats de negoci amb el Marroc i s’ha analitzat una visió estratègica del mercat marroquí.
El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha assenyalat que «el Marroc es presenta com un país estratègic PortCastelló per la seva sòlida expansió econòmica, la seva posició geoestratègica com a porta d’entrada a Àfrica, i la seva capacitat creixent per albergar esdeveniments internacionals de gran envergadura que atrauran el mercat» port de Castelló, i ens permet reforçar el nostre paper com a plataforma de connexió entre Europa i el continent africà”.
Entre els temes tractats a la reunió, ha destacat la petició de nombrosos operadors per avaluar la possibilitat de transformar el trànsit rodat que actualment surt del Marroc cap a Espanya -i per tant a Europa- en trànsit marítim, “la qual cosa representa una gran oportunitat per potenciar la connexió marítima i fomentar un transport més sostenible i eficient”, ha indicat Rubén Ibáñez.
Relacions comercials PortCastelló-Marroc
Les dades de trànsit avalen la bona posició de PortCastelló al mercat marroquí. El Marroc és el segon país en volum comercial per al port, que representa el 7,6% del total de mercaderies mogudes el 2024. 462.035 tones. El creixement per tipus de mercaderies és d’un 36,3% a granel sòlid, un 84,1% a mercaderia general, i un espectatular 87,3% a contenidors.
Aquest augment en el nombre de TEUs mostra una evolució ascendent des del 2021, consolidant la línia marítima regular entre PortCastelló i Casablanca operada per importants navilieres com MSC, AKKON Lines i Maghreb Container International.
El president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha assenyalat que:
«la reunió a l’Oficina Comercial ha estat fonamental per identificar noves vies de col·laboració i presentar PortCastelló com un port modern i competitiu, amb connexions sòlides que permeten a les empreses castellonenques i marroquines estrènyer llaços»
Missió comercial Casablanca
La delegació, encapçalada pel president de l’Autoritat Portuària de Castelló Rubén Ibáñez, està integrada per representants de la comunitat portuària i empresarial de Castelló, organitzada per la Cambra de Comerç de Castelló, és una acció clau per continuar ampliant la projecció internacional del teixit empresarial de la província.
La iniciativa ha tingut el suport de l’Oficina Comercial d’Espanya a Casablanca.
Aquesta acció s’emmarca en l’estratègia d’internacionalització de PortCastelló, que busca potenciar el seu posicionament com a node logístic clau a la Mediterrània i com a motor de desenvolupament per a les empreses del hinterland castellonenc.
Informació i Foto Comunicació PortCastelló