Més notícies

PortCastelló consolida la seva estratègia internacional amb la segona missió comercial a Algèria

L’Autoritat Portuària de Castelló fa un nou pas en la seva estratègia d’internacionalització amb la segona missió comercial a Algèria després de l’obertura comercial del país. La delegació de PorCastelló compta amb una àmplia representació de la comunitat portuària i es desenvolupa durant tota aquesta setmana.

Aquesta missió suposa la continuïtat del treball iniciat el desembre de l’any passat, quan PortCastelló es va convertir en la primera administració pública a viatjar a Algèria després de l’aixecament del bloqueig comercial imposat el 2022. Aquella missió va obrir la porta a restablir relacions institucionals i comercials que ara es pretenen consolidar. Cal recordar que abans del bloqueig, Algèria era la principal destinació d’exportacions des del port de Castelló, especialment per a les fregides i els esmalts.

La delegació, encapçalada pel director del port de Castelló, Manuel García, manté des d’avui reunions amb autoritats portuàries algerianes, operadors logístics, empreses importadores i exportadores. L’objectiu és clar: restaurar la xarxa de línies regulars que hi havia abans del bloqueig i oferir noves oportunitats logístiques al teixit empresarial de la província.
Un moment òptim per atraure trànsit: el nou acord marc de l?estiba baixa els costos del contenidor

La missió es produeix en un canvi destratègia de lAutoritat Portuària de Castelló. El nou acord marc de l’estiba recentment signat a PortCastelló situa el port entre els més competitius de l’arc mediterrani en trànsit de contenidors, amb un cost molt inferior al de ports propers. A això cal sumar la bonificació del 40% al contenidor, fet que converteix Castelló en un enclavament especialment atractiu per a operadors i navilieres.

També és clau l’acord aprovat al consell d’administració pel qual s’acorda la polivalència de les terminals a la dàrsena nord del port.

El president de PortCastelló, Rubén Ibáñez, ha destacat que “tornar a Algèria és un pas imprescindible per recuperar un mercat que va ser determinant per al port i per al sector ceràmic”. A més, ha subratllat que el context actual és propici per créixer: «El recent acord de l´estiba col·loca el port de Castelló en una situació de clar avantatge competitiu, a més de l´acord per aconseguir la polivalència de les nostres terminals.»

Informació i Foto: Comunicació PortCastelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint