Més notícies

PortCastelló canalitza el 20% del trànsit marítim entre Espanya i Egipte

L’Autoritat Portuària de Castelló ha presentat al Caire els seus avantatges competitius i infraestructures estratègiques en un acte institucional que ha congregat més d’un centenar de representants empresarials i econòmics del país africà. L’acció s’emmarca en la missió comercial que PortCastelló està desenvolupant a Egipte —actualment el novè soci comercial— amb l’objectiu de reforçar els fluxos bilaterals i consolidar el seu posicionament com a hub logístic clau a l’arc mediterrani.

Egipte representa un mercat clau per al recinte castellonenc, situant-se com a origen i destinació de prop d’1 milió de tones del total de 4,4 milions que va moure Espanya amb el país nord-africà el 2025. PortCastelló gestiona el 20% de tot el trànsit marítim d’Espanya amb Egipte, una xifra que s’eleva fins al 26% en el cas la indústria ceràmica provincial.

Així mateix, les xifres evidencien l’hegemonia del recinte a l’àmbit provincial: el port de Castelló canalitza el 97% de les mercaderies que es mouen entre la província de Castelló i Egipte, comptabilitzant-se tan sols 28.000 tones mobilitzades per altres vies alternatives.

Desglossament de trànsits i avantatges competitius

Del volum total de mercaderies operat entre tots dos mercats, 763.000 tones corresponen a importacions —principalment clínquer, ciment, urea i fosfats—. Les exportacions (135.000 tones) estan vinculades prioritàriament al sector ceràmic castellonenc, com ara fregides, rajoles, caolí, a més de pet coke.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha ressaltat el valor tàctic d’aquesta missió comercial i el suport prestat per la comunitat portuària castellonenca. «Aquesta missió és fonamental per inspirar confiança, generar noves oportunitats, visibilitzar l´enorme potencial de PortCastelló i intensificar els fluxos comercials amb un dels nostres socis estratègics més rellevants al nord d´Àfrica», ha afirmat Rubén Ibáñez.

«Moure prop d´un milió de tones i concentrar el 97% del trànsit provincial amb Egipte evidencia que som la porta natural i més eficient per als seus intercanvis», ha subratllat el president.

Ibáñez ha posat en valor les bonificacions i avantatges operatius que fan de Castelló un dels enclavaments més competitius de la Mediterrània: “Davant d’altres recintes, PortCastelló ofereix una agilitat diferencial en la gestió de mercaderies i reduccions significatives de costos operacionals que arriben fins a un 23%. com l’opció més rendible i eficient de l’entorn mediterrani per al trànsit amb el nord d’Àfrica.”

«Hem d’estendre la catifa vermella a les noves iniciatives i inversions, alhora que abracem i recolzem les empreses que històricament han apostat pel nostre port. Per això, és clau realitzar aquestes missions de la mà de la nostra comunitat portuària, que treballa dia a dia en el creixement de Castelló», ha conclòs Ibáñez.

Respatller institucional i cofinançament europeu

La comitiva de PortCastelló ha acudit a Egipte abonada per una àmplia representació de la comunitat portuària i empresarial de la província. Aquesta iniciativa internacional està organitzada per la Cambra de Comerç de Castelló en col·laboració estreta amb la Fundació PortCastelló i l’Oficina Econòmica i Comercial d’Espanya al Caire.

L’acció de promoció internacional forma part del Programa Pime Global i compta amb el cofinançament dels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER), reafirmant el compromís del recinte amb la projecció exterior, la dinamització econòmica i la generació d’ocupació a la zona d’influència.

Informació i Foto: PortCastelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint