PortCastelló arriba al 75% d’execució de les obres del nou rack
L’Autoritat Portuària de Castelló avança un 75% l’obra del rack que discorre paral·lel al canal d’Iberdrola. Aquesta infraestructura, adjudicada a Pavasal Empresa Constructora S.A, amb una inversió de 615.115 euros, incrementarà la capacitat logística del port de Castelló per donar resposta a l’increment de trànsits de granel líquid a la zona sud.
El president de l´Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez, ha celebrat l´evolució el grau d´execució de l´obra i ha assenyalat que aquest rack «permetrà l´ampliació de l´existent que actualment es troba al límit de la seva capacitat, garantint així un servei més eficient a les empreses».
Així mateix, Ibáñez ha assenyalat que «la dàrsena sud s`ha convertit en zona dʻexpansió i pol dʻatracció empresarial i per això hem dʻatendre la demanda dels nous concessionaris i dotar la zona de les infraestructures que requereixen les empreses, adaptant-nos a les seves necessitats i oferint-los un millor i major servei», ha assenyalat el màxim representant de PortCastell.
Descripció del projecte
El nou rack és una estructura lineal de formigó de 680 metres de longitud que s’inicia al Moll de Líquids I i finalitza a la passarel·la d’encreuament d’instal·lacions.
L’estructura projectada s’ubica adossada al rack existent al costat del Canal d’Iberdrola al costat nord d’aquest, a l’espai disponible entre el caixer nord i el cap del talús, mitjançant l’execució d’un rack de formigó armat d’ample interior de 2,50 m, adaptant-se a l’espai disponible entre l’actual rack i el talús del canal.
La culminació de l’obra reforçarà la capacitat logística de PortCastelló i el seu paper com a node clau a la distribució de granels líquids.
Informació i Foto: Comunicació PortCastelló