Cultura

PIC POEMES 4: “L’acció com a poema” Processó poètica-participativa. Sessió de poesia d’acció i art públic

Pic Poemes 4 és la quarta edició d’un projecte col·laboratiu i participatiu que proposa migracions de poesia pública experimental, performance i accions artístic-literàries-sonores.

El dissabte 3 d’abril de 1971 es va celebrar a la Galeria Seiquer de Madrid la primera sessió de Pic Poemes, en la qual es van programar una sèrie d’accions poètiques amb obres dels artistes Alain Arias-Misson, Ignacio Gómez de Liaño, Pedro Almodóvar i Herminio Molero.

Un mes més tard va tindre lloc la segona sessió, aquesta vegada amb obres d’Ignacio i Herminio, i amb la col·laboració d’Elsa Núñez, Nino Belmonte, Joaquín Lara, els Mau Mau, Fernando Carbonell i Moisés Sanz. No es van realitzar més sessions fins al dissabte 5 de febrer de 2022, sis-cents tretze mesos després de la mort de Raoul Hausmann, en un homenatge tant a l’artista austríac com, sobretot, a la galerista Fefa Seiquer, qui, des de 1966, va acollir en el seu local del carrer Santa Catalina de Madrid tota mena de manifestacions artístiques i literàries. Molt a prop d’allí, la Galeria José de la Mano va promoure aquesta nova sessió, Poemes Pic-3.

El resultat d’aquesta tercera convocatòria va ser tan estimulant que es va decidir continuar organitzant noves edicions. Ignacio Gómez de Liaño, promotor i ideòleg d’aquestes i moltes altres iniciatives, desdibuixa en la seua obra les fronteres entre art i literatura, lletra i imatge, acollint el misticisme junt amb allò filosòfic, literari, semiòtic i informàtic. Aquest és l’esperit que es busca continuar expandint amb aquestes sessions poètiques.

Per primera vegada, l’esdeveniment ix de Madrid: Pic Poemes 4 arriba a Castelló, promogut per la Fundació Caixa Castelló i l’EACC, Espai d’Art Contemporani de Castelló. Tindrà lloc el dissabte, 22 de febrer de 2025 i presenta com a novetat el seu format de processó poètica-participativa, un trasllat entre l’EACC i la Sala Sant Miquel de la Fundació Caixa Castelló.

En aquesta Processó Poètica participaran els artistes:

🔹 Ignacio Gómez de Liaño, que ‘alliberarà’ les accions Abandonar l’escriptura i Fràgil.
🔹 Jaime Munárriz, amb AdaLoveLetter: Scientific Music / Màquina Poètica.
🔹 Fernando Carbonell, amb Cants.
🔹 Álex Francés, amb L’empaperat.
🔹 Aramis López, que serà el responsable de la conducció de la sessió.

La ‘processó’ comptarà, a més, amb la participació d’artistes locals com:

🔸 Alejandro Ocaña i Toni Solera: Flagell de la inflamació-2
🔸 Sextet d’improvisació Quella Vitta Quintet del Conservatori Superior Salvador Seguí de Castelló
🔸 Agrupació Musical Dit: La Muixeranga
🔸 La Dansa dels Torneros del Sexenni de Morella (Aquestes accions contemporànies estableixen un diàleg amb elements de la tradició popular, generant noves lectures que connecten el passat amb la contemporaneïtat).

Pic Poemes 4 començarà a les 18:00 h a l’interior de l’EACC, Espai d’Art Contemporani de Castelló, al carrer Prim, i recorrerà els carrers de Castelló amb el següent itinerari:

🕕 18:45 h. Plaça Borrull

🕡 19:15 h. Plaça de Santa Clara

🕢 19:45 h. Plaça de la Peixateria

🕗 20:00 h. Sala Sant Miquel de Castelló (Carrer Enmig, 17)

Es tracta d’una processó poètica que fusiona poesia i accions artístiques amb balls i música tradicionals, però en la qual la PARTICIPACIÓ del públic és essencial.

📌 Comissariada per: Álex Francés, Alfredo Llopico i Aramis López.

Informació i Foto: Fundació Caixa Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint