Pérez Llorca anuncia la concessió de l’Alta Distinció de la Generalitat a la Ciutat Autònoma de Ceuta
El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat que el pròxim Nou d’Octubre es concedirà l’Alta Distinció de la Generalitat a la Ciutat Autònoma de Ceuta.
Així ho ha avançat després d’haver rebut en visita institucional el president de la ciutat autònoma, Juan Jesús Vivas. En la trobada també han participat la vicepresidenta primera i consellera de Vivenda, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero; el vicepresident segon i conseller de Presidència, José Díez, i el conseller de Presidència i Governació de Ceuta, Alberto Ramón Gaitán.
El cap del Consell ha iniciat la seua intervenció davant els mitjans de comunicació al·ludint al pròxim aniversari de la dana d’octubre de 2024 i ha recordat “l’enorme solidaritat de tota Espanya ajudant el poble valencià en moments en què més ho necessitava”.
En este sentit, s’ha referit a la situació actual de Ceuta i ha destacat que Espanya “ha patit un dels pitjors atemptats a la seua sobirania amb la invasió de Ceuta”, al mateix temps que ha expressat que “el problema no està solucionat”, per la qual cosa ha traslladat “tot el suport de la Comunitat Valenciana” a la ciutat autònoma de Ceuta.
“No podem oblidar que són compatriotes, que són amics, que són veïns, i que després de les mostres de solidaritat i de carinyo que van tindre tots amb nosaltres en moments tan difícils, havíem d’estar a l’altura que mereix el nostre país i que mereix la ciutat de Ceuta”, ha subratllat Pérez Llorca.
Per això, ha manifestat que l’Alta Distinció de la Generalitat s’atorgarà enguany a la ciutat de Ceuta i a tota la seua població “perquè, malgrat un moment tan complicat, han demostrat saber estar i un compromís amb el seu país i amb la seua ciutat que mereixen, sense cap mena de dubtes, rebre este reconeixement”.
Per la seua banda, Juan Jesús Vivas ha agraït l’Alta Distinció de la Generalitat i ha afirmat que “posa de manifest les fortaleses que ens ajudaran a tirar avant: el valor dels de Ceuta per a no rendir-se, la maduresa del nostre poble per a no perdre l’enteresa i el suport de tota Espanya”.
Així mateix, ha llançat un missatge “de solidaritat al poble valencià, de condol per les víctimes mortals i de suport als qui encara patixen els efectes d’una tragèdia que romandrà gravada en la memòria i en el cor de tots els espanyols i, per tant, de tots els de Ceuta”.
Finament, ha remarcat “la tenacitat dels de Ceuta per a superar dificultats, la capacitat per a conviure junts, en pau i harmonia amb diferents cultures i diferents orígens”, a més de l’“amor a Espanya”, i ha conclòs afirmant que la normalitat a Ceuta “només s’aconseguirà mitjançant el retorn al Marroc de totes les persones que, de manera il·legal, van arribar a Ceuta”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana