Política

Oltra reivindica un feminisme «més transversal i una mirada igualitària en més llocs»

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assenyalat la necessitat d’impulsar «un feminisme més transversal i una mirada igualitària en més llocs que permeti l’apoderament i la visibilització del talent de les dones».

La vicepresidenta, que ha estat l’encarregada d’inaugurar l’acte de lliurament dels premis E-woman 2019, ha assegurat que el nou empenta del feminisme «s’escampa per molts àmbits i ha arribat als espais de presa de decisions ia la visibilització i normalització d’aquest fet «, per això,» hem de seguir treballant en aquesta direcció perquè encara queda molt camí per recórrer «.

La titular d’Igualtat ha defensat així que, tot i que les dones són més de la meitat de la població i estan molt preparades, «la taxa d’atur les castiga més i tenen més contractes precaris ia temps parcial», el que consolida una bretxa salarial que «ve motivada perquè són els homes els que tenen més possibilitats de promoció professional».

En la seva intervenció, Oltra ha fet referència als dos moviments globals que estan transformant aquest segle que són «el feminista i l’ecologista, un liderat per dones i l’altre per joves», el que demostra, segons la seva opinió, la força i el poder de mobilització d’aquests dos col·lectius.

En aquest àmbit, la vicepresidenta ha posat èmfasi a recordar que els lideratges femenins «són només una part de la lluita», perquè feminitzar la societat «és més que arribar a l’èxit professional, és també no oblidar a les dones migrants i les dones més vulnerables i en risc d’exclusió social que viuen altres tipus de precarietats que hem de combatre junts «.

Així mateix, ha exalçat alguns dels valors feministes com «la cooperació, la constància, el treball en equip, l’esforç quotidià i la qualitat», i ha enumerat algunes de les diferències que hi ha amb els lideratges masculins, «més competitius, amb organitzacions més verticals i jeràrquiques i centrats en l’èxit i el triomf «.

En aquest sentit, la vicepresidenta ha reivindicat que els valors i referents per als nois i les noies «no tinguin res a veure amb ser home o dona sinó amb ser persona», de manera que deixin d’estar diferenciats en funció del gènere.

Finalment, la vicepresidenta ha aplaudit la celebració de trobades com eWoman, «espais femenins i feminitzats» on es posa de manifest que les dones són essencials també per a la transformació i la innovació, i ha felicitat les premiades per ser dones «inspiradores i motivadores «.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint