Política

Oltra: «L’Estratègia Valenciana contra la Violència Sexual impulsa un canvi de paradigma que garanteixi els drets i llibertats de les dones»

La vicepresidenta i portaveu de Consell, Mónica Oltra, ha destacat que la R Estratègia Valenciana contra la Violència Sexual 2021-2025 pretén «impulsar un canvi de paradigma que garanteixi l’exercici dels drets i la llibertat de les dones, de la seva capacitat de decisió sobre el propi cos, sexualitat i vida i que promogui i valori unes relacions lliures, respectuoses i consensuades «.

La vicepresidenta, que ha intervingut en la roda de premsa posterior a la reunió setmanal de Govern valencià, que s’ha reunit a Albocàsser amb motiu de la celebració de l’Seminari d’Estiu 2021, ha explicat que el Consell ha estat informat de l’contingut d’aquesta estratègia , que persegueix ser «un instrument transversal del conjunt de el Consell per eradicar les violències sexuals contra les dones».

En aquest sentit, Oltra ha fet èmfasi que es tracta de «la primera estratègia sobre violències sexuals que hi ha a la Comunitat Valenciana», de manera que el Consell «és el primer Govern que l’assumeix com a prioritat».

La vicepresidenta ha insistit que les violències sexuals contra les dones i les nenes i els nens són «un problema social de primer ordre, arrelades en un sistema sociocultural patriarcal i masclista que opera a través d’el poder, la submissió i el control dels seus cossos , sexualitat i vida «.

tres eixos

La I Estratègia Valenciana contra les Violències Sexuals s’estructura en tres eixos que contemplen diversos àmbits vitals, «aquells en què desenvolupem la nostra vida al llarg de el temps, com són l’àmbit educatiu i cultural, el sociofamiliar i l’entorn afectiu, el laboral , el sanitari i el de la salut i, finalment, el de l’espai públic amb perspectiva de gènere «, ha explicat Oltra.

D’aquesta manera, l’estratègia s’estructura en tres eixos: Informació, sensibilització i prevenció; Recerca, formació i detecció i intervenció, recuperació i suport.

Aquests eixos es desglossen en 10 àmbits, 53 objectius i 183 mesures, que «impulsarem i implementarem des del Govern valencià», ha indicat la vicepresidenta.

Ajudes menjadors escolars

D’altra banda, el Consell ha aprovat l’addenda de pròrroga a l’conveni tipus de col·laboració per a la gestió i pagament de les ajudes per al menjador escolar amb els centres educatius privats concertats i centres educatius de titularitat pública diferents de la Generalitat.

Oltra ha recordat que el pressupost destinat a les beques de menjador el passat curs va ser de 73,4 milions d’euros, davant els 52 milions d’euros de 2014-15.

Així mateix, «en el curs 2020-2021 el nombre d’alumnes i alumnes beneficiàries ha superat els 140.000, mentre que en l’últim curs de l’anterior Consell (2014-2015), van ser 87.000», ha afegit la vicepresidenta.

«A més, la puntuació de tall per obtenir la beca parcial o total ha partit de 7 punts com a mínim, mentre que abans eren 15 punts», de manera que ara «són molts més els alumnes i les alumnes els que compleixen els requisits i que, per tant es beneficien d’aquesta beca. En concret, la meitat de l’alumnat ha rebut la beca completa «, ha conclòs Oltra.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint