Política

Oltra anuncia la construcció d’una residència per a gent gran Montolivet i un centre de dia al barri de Malilla

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha anunciat la construcció d’una residència per a gent gran Montolivet i un centre de dia al barri de Malilla dins el ‘Pla de xoc d’infraestructures socials per a la ciutat de València 2020 -2024 ‘posat en marxa “per dotar la ciutat d’un sistema públic de serveis socials d’atenció primària forta i de qualitat”.

La vicepresidenta s’ha reunit amb l’alcalde de València, Joan Ribó, per tractar sobre els serveis socials d’atenció primària a la ciutat i traçar la col·laboració entre la Generalitat i l’Ajuntament per impulsar aquest pla de xoc.

Oltra ha explicat que la residència de Montolivet disposarà de 70 places residencials i 10 places en habitatges tutelats. La seva construcció, que comptarà amb un pressupost de 7 milions d’euros, s’ubicarà en un terreny cedit per la Diputació de València a la Generalitat, i “seguirà el nou model d’atenció residencial dissenyat per la Conselleria i que intenta que els centres siguin el més semblants a una llar afavorint la convivència i l’àmbit relacional entre les persones que hi viuen “.

Per la seva banda, el centre de dia de barri de Malilla comptarà també amb un ‘After’, un “projecte pioner” de centre de nit, que atendrà “circumstancialment” i de “forma puntual” a aquells que ho sol·licitin.

Oltra ha explicat que la Llei de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència preveu, des de la seva aprovació el 2006, aquest recurs de centre nocturn, però “mai s’ha desenvolupat”, i ha indicat que l’objectiu de la Conselleria és desenvolupar-lo “com un servei addicional de la comunitat autònoma”.

La vicepresidenta ha destacat la importància de posar en marxa un recurs d’aquest tipus, que el que busca és “atendre a persones que no tenen un alt grau de dependència però que poden necessitar una atenció puntual” perquè igual la persona que té cura d’ells té un canvi de torn a la feina, o qualsevol altra circumstància sobrevinguda.

El projecte de barri de Malilla té un pressupost de 3 milions d’euros i es construirà en un terreny cedit per l’Ajuntament de València.

Dèficit en infraestructures

La ciutat de València presenta “un dèficit important” en infraestructures i recursos de caràcter social, ha criticat la vicepresidenta de el Consell, a causa de dècades de governs on els serveis socials “no han estat cap prioritat”, ia una falta d’interlocució durant aquests anys entre Ajuntament i Generalitat que ha ocasionat la inversió de recursos en infraestructures que “no han arribat a veure la llum”.

En aquest sentit, la vicepresidenta ha destacat la necessitat d’impulsar aquest pla d’infraestructures per “prestigiar els serveis socials com la quarta pota de l’estat del benestar”, i per a la “reconstrucció i dignificació de el sistema de protecció social amb les suficients prestacions, serveis i recursos “.

En aquesta reconstrucció de sistema “és fonamental la col·laboració entre institucions” perquè la ciutat de València compti amb els recursos necessaris per atendre l’envelliment poblacional, ha indicat Oltra.

Informació i Foto:Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint