Política

Oltra anuncia la consolidació de la Xarxa Jove amb la contractació de 96 nous professionals de joventut

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha anunciat que, a partir de l’any que ve, es consolidarà la Xarxa Jove, que té com a finalitat la coordinació de les polítiques d’intervenció amb joves, amb la contractació de 96 nous professionals de joventut.

Oltra ha presidit el consell rector de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), en què s’ha parlat del procés de municipalització de les polítiques de joventut que s’està posant en marxa en aplicació de la llei de Polítiques Integrals de Joventut, aprovada aquesta legislatura, i que contempla les polítiques que afecten els joves, com una competència “compartida” entre la Generalitat i les administracions locals.

En aquest sentit, ha anunciat que l’any vinent la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, a través de l’IVAJ, destinarà 3,3 milions d’euros a subvencionar la contractació, a través dels ajuntaments, de 96 tècnics de joventut que permetran la implantació de l’Estratègia Valenciana de la Joventut 2019-2013.

La vicepresidenta ha explicat que aquest primer any es finança la contractació d’un tècnic o tècnica coordinadora a cada municipi de més de 20.000 habitants i d’un tècnic o tècnica coordinadora a cada mancomunitat per poder coparse dels municipis de menys de 20.000 habitants. En total són 96 nous professionals en tota la Comunitat Valenciana.

Aquestes contractacions, ha indicat, es preveu que segueixin incrementant fins a la total implantació de l’Estratègia en 2023, per a quan es preveu que hi hagi hagut una contractació total de 542 professionals de joventut, el que suposarà una inversió per part de la Generalitat de 16, 8 milions d’euros.

“Crear un sistema públic de polítiques integrals de joventut és la millor opció per desenvolupar polítiques de prevenció, promoció i participació de la joventut com a eixos per construir una societat inclusiva, democràtica i lliure”, ha manifestat Oltra, qui també ha destacat que aquest camp també suposa “un jaciment d’ocupació de qualitat, sostenible i no deslocalitzable”.

Així mateix, ha indicat que la xarxa està pensada per garantir “la igualtat d’oportunitats i l’equitat territorial”, per la qual cosa s’ha inclòs “una compensació de professionals per jove, en el cas, de les zones rurals o despoblades” i es preveu incloure un mòdul superior amb un plus per desplaçament per al personal que treballi en mancomunitats o municipis de difícil accés.

La vicepresidenta ha assenyalat que aquest procés de municipalització de les polítiques integrals de joventut és “imparable” i en aquests 3 anys ja s’ha vingut materialitzant en la concessió d’ajuts per desenvolupar programes de joventut a 115 municipis de la Comunitat Valenciana, amb una dotació total d’un milió d’euros.

També 21 mancomunitats han vist aprovats els seus programes de joventut en col·laboració amb l’IVAJ, a través d’una línia pressupostària que ascendeix a 305.000 euros, ha explicat Oltra.

Concretament, l’Alt Palància, Espadà-Millars, Marina Baixa, Circuit Cultural Comarcal de la Marina Alta, Intermunicipal Vall del Pop, Ribera Baixa, la Ribera Alta, la Regió muntanyenca, La Valldigna, la Safor, la Vall d’Albaida, Alt Túria, el Camp de Túria, Castelló Nord, Racó d’Ademús, Les Valls, La Baronia, Els Ports, l’Alcoià i el Comtat, Municipis Baix Segura i Mancomunidad de l’Interior Terra del Vi.

Així mateix, segons ha indicat la vicepresidenta, la Conselleria ha apostat per dotar 55 serveis d’informació juvenil de millores en equipaments de tecnologies de la informació i de la comunicació.

En la reunió del consell rector també s’ha atès al moviment associatiu juvenil, plantejant una nova ordre de bases d’ajudes a l’associacionisme.

Mónica Oltra ha destacat que la prestació de serveis a la joventut des del sector públic és “una prioritat” per al Consell i que la seva eficàcia rau en “les relacions i la cooperació amb les entitats locals”, i també a “les persones que aposten per l’oci educatiu, la participació i el voluntariat “.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint