Obres Públiques invertirà 2,5 milions euros en completar la via ciclopeatonal Alboraia-Almàssera amb dos passos sota la línia 3 de Metrovalencia
Amb aquest objectiu, la Conselleria ha aprovat el projecte de construcció de ‘Permeabilització dels camins de servei de l’barranc de l’Carraixet sota la línia 3 de Metrovalencia i adequació dels mateixos fins a la connexió amb la CV-3002’ i l’inici dels expedients d’expropiació, contractació de les obres i la seva direcció facultativa.
Amb un pressupost base de licitació de 2.507.263 euros, les actuacions projectades per la Conselleria es localitzaran al barranc de l’Carraixet entre Alboraia, Almàssera i Tavernes Blanques.
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, ha explicat que aquesta actuació respon als objectius de «promoció de l’patrimoni natural i cultural i de la connexió de la població amb els espais naturals a través de sengles ciclables accessibles ·, per la qual cosa compleix les condicions dels criteris de selecció d’operacions per ser cofinançada pel Programa Operatiu de Fons de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana (Feder) de la Unió Europea.
Així, Arcadi Espanya també ha destacat la importància de potenciar i millorar les vies ciclopatonales que «tot i que ha estat un objectiu de el Consell des de l’inici de la legislatura per avançar en una mobilitat més sostenible i eficient, cobra ara una especial importància, quan des de la Generalitat estem treballant en una estratègia per construir la mobilitat de el futur de la Comunitat Valenciana amb les particularitats tant dels àmbits urbans com rurals «.
Així mateix, el conseller ha subratllat que un altre dels objectius principals d’el projecte és «augmentar la seguretat de ciclistes i vianants en una de les rutes bicicletes i de vianants més potents de l’Horta Nord, sobretot en el tram entre la costa i Alboraia».
passos inferiors
La línia L3 de Metrovalencia discorre en superfície fins Rafelbunyol, creuant el Barranc de l’Carraixet mitjançant un pont que compta amb un espai reservat al costat est per a la propera duplicació de via que és usat actualment per a vianants i ciclistes per creuar el barranc. Com la línia ferroviària interromp la continuïtat dels camins de servei de l’barranc, gran quantitat de vianants i ciclistes travessen diàriament la via en aquests punts.
Per aconseguir que els itineraris bicicletes i de vianants d’aquest entorn es realitzin de forma segura, el projecte de la Conselleria preveu la continuïtat dels camins de servei sota la via amb el disseny de sengles passos inferiors en cada marge de l’barranc.
En el pas del marge dret es permetrà l’ús mixt vehicles de conservació de l’barranc i usuaris de l’itinerari ciclopeatonal, i es condicionarà el tram de camí fins Tavernes Blanques. En la marge esquerra es disposarà un altre pas inferior, d’ús exclusivament ciclopeatonal.
Trànsit no motoritzat accessible i segur
Amb la finalitat de permetre el trànsit no motoritzat de manera accessible i segur entre els nuclis urbans d’Alboraia i Almàssera, s’ha projectat una nova passarel·la de vianants que estarà adossada a l’actual estructura de pas de la línia ferroviària sobre el barranc.
També es construiran petits trams de sengles bicicletes i de vianants de connexió amb els camins existents, de manera que l’itinerari entre les dues localitats quedi complet.
Un avanç d’aquest projecte i el seu Estudi d’Integració Paisatgística han estat sotmesos a informació pública i participació ciutadana i després d’aquest procés participatiu, es va concloure la redacció de el projecte integrant la major part de les propostes i observacions realitzades.
Aquest projecte millora les condicions de comunicació entre banda i banda del ferrocarril i redunda en la seguretat ferroviària, ja que es redueix notablement el risc d’invasió de les instal·lacions ferroviàries.