Nomdedéu: “La Comunitat Valenciana tanca 2022 amb una millora molt significativa de l’atur”
El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha valorat les xifres d’atur registrat del mes de desembre a la Comunitat Valencaina, fetes públiques pel Ministeri de Treball i Economia Social, i de les quals s’extreuen 1.052 persones (-0,31 %) han deixat d’estar aturades.
Nomdedéu ha manifestat que aquest mes l’atur reflecteix dades «francament positives», ja que en el transcurs de tot l’any 33.241 persones han deixat d’estar aturades, cosa que equival a una reducció del 9%, superior a la mitjana de l’Estat, que s’ha situat al 8,64%. També l’afiliació a la Seguretat Social s’ha incrementat un 2,62% (52.973 persones més), lleugerament per sobre de la mitjana de l’Estat, que ha arribat al 2,38%.
Així mateix, la xifra de persones inscrites a Labora és la més baixa d’un mes de desembre des de l’any 2007.
«La Comunitat Valenciana tanca el 2022 amb una millora molt significativa de l’atur», ha declarat Enric Nomdedéu, que ha destacat alguna de les xifres que avalen l’efectivitat de Labora a la seva feina.
Així, les ofertes d’ocupació gestionades pel Servei Valencià d’Ocupació, Labora, s’han incrementat un 40% el 2022 respecte l’any anterior. «Això representa gairebé 10.000 ofertes gestionades més», ha incidit el director general de Labora.
De la mateixa manera, 6.000 persones han participat aquest any en alguns dels set plans locals d’ocupació impulsats per Labora: Avalem Joves Plus, Avalem Experiència Plus o Avalem Territori.
El responsable d´Ocupació ha explicat que «tanquem l´any amb una millora notable de les xifres d´ocupació i també amb un reforç important de l´efectivitat de les polítiques que impulsem des de la Generalitat i des de Labora».
Pel que fa a aquest any, el secretari autonòmic ha reconegut que el 2023 «no es presenta exempt de possibles riscos econòmics (inflació, possible recessió, conflictes, etc.)». Tot i això, ha declarat que des de Labora “confiem que, com ha anat succeint aquests últims mesos, la situació tendeixi a estabilitzar-se i millorar”. «Des de la Generalitat i de Labora el seguirem ben a prop i continuarem impulsant polítiques d´ocupació que milloren la vida de les valencianes i valencians», ha assegurat.
El director general de Labora ha indicat que la baixada de l’atur ha estat més intensa al sector serveis (-0,51 %), com calia esperar per la campanya de Nadal, seguida de les persones sense ocupació anterior (-0,74 %). Tot i això, el sector de la construcció i de la indústria ha experimentat lleugers increments.
D’altra banda, segons ha explicat, “els resultats per gènere també són un reflex d’aquestes diferències sectorials”. En aquest sentit, ha detallat que l’atur ha disminuït significativament entre les dones (-0,94 %), mentre que ha augmentat en els homes (+0,67 %), cosa que és deguda a les xifres moderadament negatives que han registrat els sectors més masculinitzats.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana