Nomdedéu destaca que la taxa de desocupació se situa per davall del 15% per primera vegada en 10 anys
El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha valorat les dades de l’Enquesta de Població Activa relatives al quart trimestre de l’any 2018 fets públics per l’Institut Nacional d’Estadística. Nomdedéu ha destacat que les dades revelen que “la taxa d’atur se situa per sota del 15% per primera vegada en 10 anys”.
Així, segons l’EPA, l’atur va baixar en 65.900 persones en 2018 en la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un 16,08% menys que en 2017, mentre que l’any passat l’ocupació va créixer en 2018 en 26.800 persones, la qual cosa suposa un 32% més.
D’aquesta manera, el nombre d’e persones aturades en finalitzar 2018 en la Comunitat Valenciana és de 344.100 i el nombre de persones treballant de 2.062.700, amb el que la taxa d’atur es va situar en el 14,30%, i la taxa d’ocupació en el 58,07%.
Nomdedéu ha valorat el bon comportament que està experimentant el mercat de treball en la Comunitat, tal com demostra el fet que “som la segona autonomia on més ha baixat l’atur aquest trimestre”.
El responsable d’Ocupació ha reconegut que la temporada agrícola i la campanya de nadal expliquen bona part d’aquests resultats. “No obstant això”, ha matisat, “l’estabilitat de les dades anuals, així com la baixada de nombre de famílies amb tots els membres parats, o la millora de la contractació indefinida són senyals esperançadors”.
Finalment, el secretari autonòmic, ha avançat que “des de la Generalitat i des de Labora continuarem fixats en l’objectiu últim, garantir oportunitats de treball estable i de qualitat, lluitant contra la precarietat i propiciant un horitzó de vida digna per a totes les persones”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana