Multitud de persones omplin les platges de Castelló en la primera jornada de l’II Festival del Vent
Les platges del Serradal, Gurugú i el Pinar han acollit este dissabte a multitud de persones durant la primera jornada de l’II Festival del Vent, una iniciativa impulsada pel Patronat de Turisme de Castelló en col·laboració amb l’Associació d’Empreses i Entitats Esportives de la Platja de Castelló (ADEPLA). Amb este esdeveniment, es dona la benvinguda oficial a la temporada estival a la ciutat, en un ambient marcat per una agenda plena d’activitats per a tots els públics.
L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha visitat este dissabte el Festival del Vent al costat de la regidora de Turisme, Arantxa Miralles; el regidor de Seguretat i Emergències, Antonio Ortolá; la tinenta alcalde del Grau, Ester Giner; el president de ADEPLA, Enrico Grossi; el subdelegat de Defensa a Castelló, Moisés Izquierdo; i el Comissari Cap de la Policia Local, Francisco Javier Catalán. Durant la jornada han recorregut el litoral del Gurugú fins a la platja de la Pineda, han passat per l’Aeroclub per a presenciar l’enlairament de les avionetes gratuïtes disponibles per al públic i també han visitat les escultures d’arena instal·lades a la platja.
La primera edil ha assenyalat que “tota la nostra costa està hui plena de vida, plena de catxirulos, d’alegria, de màgia… just el que preteníem amb esta iniciativa. Vull donar les gràcies a ADEPLA, per eixa col·laboració públic-privada tan necessària, i a la regidoria de Turisme per l’impuls que ha donat a este projecte”. A més, ha indicat que “convidem a tots els castellonencs i visitants a gaudir d’esta experiència única: hi ha tallers per a xiquets, concerts, activitats per a tots els gustos, fins i tot vols en avioneta. I qui preferisca relaxar-se, pot gaudir de les nostres platges d’arena fina i aigües cristal·lines.”
“Castelló té una costa meravellosa que volem posar en valor, i estem aconseguint que se’ns conega més enllà de les nostres fronteres. Ahir vam donar la benvinguda a delegacions de nou països i sis comunitats autònomes que han vingut a participar en esta edició, i que, sens dubte, es convertixen en els millors ambaixadors de tan bo com oferix la nostra ciutat. Perquè tot el que ve a Castelló vol tornar. Esta edició ja és la més internacional fins a la data i, per descomptat, estic convençuda que té un llarg recorregut per davant”, ha assenyalat Carrasco.
Per part seua, la regidora de Turisme, Arantxa Miralles, ha valorat positivament esta primera jornada, subratllant que el Festival del Vent “és una cita molt especial amb la qual donem la benvinguda a la temporada de platges, una època clau per a l’economia local de Castelló”. Així mateix, ha assenyalat que “es tracta d’una iniciativa que implica a totes les empreses i entitats que treballen a la platja, i amb la qual volem dinamitzar la ciutat, oferir propostes per a tots els públics i reforçar el nostre atractiu turístic”.
Una àmplia programació per a tots els públics
Des de les 10.00 hores, les platges de Castelló s’han omplit de color i moviment amb exhibicions de milotxes gegants, demostracions d’acrobàcies aèries i tallers per a totes les edats. El festival compta en la seua segona edició amb la presència de la milotxa més gran d’Espanya, amb una longitud de 45 metres, així com amb espectaculars milotxes il·luminades amb tecnologia led procedents de països com Polònia i l’Índia. Al llarg del passeig marítim, tots els quiosquets han oferit la seua pròpia programació, amb música en directe, tornejos esportius i activitats infantils, sumant-se activament a la dinamització de la jornada.
El ‘Jardí del Vent’, instal·lat en la zona del *Pingüins, ha sigut novament un dels espais més concorreguts per les famílies. Esta iniciativa, orientada al públic infantil, ha oferit tallers creatius i una exposició de catxirulos repetint l’èxit aconseguit en la passada edició.
L’edició més internacional
El festival també ha fet un notable salt qualitatiu en la seua dimensió internacional, reunint més de 80 pilots de milotxes provinents de nou països: Croàcia, Eslovènia, Alemanya, Portugal, l’Índia, Eslovàquia, Polònia, el Regne Unit i Dinamarca, als quals s’han sumat pilots arribats des de sis comunitats autònomes espanyoles: Comunitat de Madrid, Andalusia, Galícia, País Basc, Catalunya i Comunitat Valenciana. En total, més de 400 milotxes han solcat els cels castellonencs durant el dia.
La platja de la Pineda ha sigut escenari d’una altra de les propostes més aclamades del dia: els tallers i exhibicions d’escultures d’arena. Esta edició compta amb la participació de quatre artistes reconeguts, procedents de Catalunya, Ucraïna i la República Txeca, i s’ha ampliat a dos dies davant l’excel·lent acolliment del públic.
Vols en avioneta i globus aerostàtic
Des de primera hora del matí han estat en marxa les activitats de l’Aeroclub, que enguany s’han ampliat a dos jornades a causa de l’elevada demanda registrada en l’edició anterior. La programació inclou vols en avioneta, tallers i exposicions de drons. A més, esta vesprada a partir de les 20.00 hores, el públic podrà gaudir de pujades amb globus aerostàtic, de manera gratuïta i per orde d’arribada.
En paral·lel, les travessies organitzades per Surfers Castelló entre el Planetari i la platja del Gurugú han oferit al llarg de la jornada sessions de caiac i paddlesurf en torns de dos hores, des de les 11.00 fins a les 17.00, consolidant-se com una de les activitats esportives estrela del festival.
Exposició ‘Volar, història d’una aventura’
Una de les grans novetats d’enguany ha sigut l’exposició ‘Volar, història d’una aventura’, organitzada pel Servici Històric i Cultural de l’Exèrcit de l’Aire, que pot visitar-se del 6 al 15 de juny en l’Edifici Morú del Grau. Gràcies a la col·laboració amb l’Autoritat Portuària, el públic podrà accedir a la mostra en horari de demà, d’11.30 a 14.00 hores, i de vesprada, de 16.00 a 19.30 hores.
El Festival del Vent continuarà durant la jornada del diumenge 8 de juny, amb una àmplia programació d’activitats culturals, esportives i familiars pensats per a gaudir a l’aire lliure en l’entorn privilegiat del litoral castellonenc.
Autobusos llançadora gratuïts i pàrquings habilitats
Cal recordar que, amb motiu del Festival del Vent, s’han habilitat quatre autobusos llançadora totalment gratuïts per a facilitar els desplaçaments entre la ciutat i el Grau. El servici estarà operatiu hui fins a les 2.00 de la matinada i el diumenge de 10.00 a 20.00 hores, amb circulació ininterrompuda per a garantir una freqüència fluida. Els autobusos es podran prendre en l’avinguda de la Mar, entre Refeyme i l’antic mercat del dilluns, amb destinació a la platja del Gurugú.
A més, es recomana l’ús del transport públic per a evitar congestions de trànsit, ja que s’espera una alta afluència de visitants com en l’edició anterior, que va superar els 45.000 assistents. No obstant això, els qui opten per acudir en vehicle privat disposaran de zones d’estacionament gratuït en l’avinguda Ferrandis Salvador, amb capacitat per a 500 vehicles, així com en els dos pàrquings habilitats pel Club Esportiu Impala.
Informació i Foto Ajuntament de Castelló