Moliner lidera una reunió de diputacions amb la Unió Europea
El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha liderat avui una reunió de diputacions amb la Unió Europea per proposar que el nou repartiment de fons potenciï la diversitat territorial. Amb aquesta trobada al més alt nivell europeu en les dependències de Política Regional de la Unió a Brussel·les, el president provincial atén les inquietuds recollides per la Comissió de Diputacions, Cabildos i Consells Insulars de la FEMP en la reunió a Castelló el passat mes d’octubre i focalitza l’atenció d’Europa en la necessitat d’impulsar noves oportunitats a tot el territori.
El president Moliner ha explicat a l’acabar la trobada la bona disposició que ha trobat en la Unió en impulsar la diversitat territorial amb els fons europeus en la propera convocatòria.
“El màxim potencial que tenim a Europa respecte a altres potències en un món globalitzat com l’actual és el bagatge cultural, històric, paisatgístic i de diversitat que, al marge dels valors històrics de la pau i la llibertat que la Unió Europea ha consolidat , entronquen en l’estructura d’ADN d’Europa. Tots aquests valors els marca el territori. I el territori no es divideix en zona urbana i zona agrícola. Tota aquesta diversitat no s’atén amb fons urbans i fons PAC “.
Així, el president he fet èmfasi que “aquesta diversitat s’atén entenent que el territori és un element divers que té moltes singularitats i que en l’espai mediterrani hi ha una implementació de la presència de l’home al llarg del territori a la qual cal afavorir, perquè és la població la garant del manteniment del patrimoni, de la conservació de les tradicions, de la cultura, de l’herència mil·lenària que tenim en molts casos “.
És per això que Moliner ha plantejat que “cal que Europa entengui que un dels grans valors que ens aporta diversitat és precisament aquesta cohesió territorial amb la qual no pot escatimar fons perquè és precisament potser la que més necessiti de les polítiques públiques per a poder seguir endavant “.
Cal tenir en compte la idoneïtat de la trobada de Moliner per a aconseguir el seu propòsit, ja que és precisament política regional de la Unió Europea l’encarregada d’identificar com els fons estructurals i d’inversió de la UE poden orientar-se millor cap a la creació de llocs de treball i creixement. Entre les seves responsabilitats també hi ha la de supervisar contínuament l’efectivitat dels programes de despesa per a crear creixement regional.
Una trobada fruit de la Cimera de Diputacions de Castelló
Aquesta trobada al més alt nivell europeu recull el guant de les conclusions extretes a la Cimera de Diputacions de Castelló que va instar Moliner a posar de manifest a Brussel·les la necessitat que les diputacions siguin òrgans gestors de fons europeus per fer més eficaç l’arribada de fons estructurals per al desenvolupament rural.
“Avui complim amb el compromís adquirit davant la Comissió de Diputacions de la FEMP que a Castelló ens va encarregar que féssim sentir la veu del municipalisme, especialment la de les zones rurals, perquè la Unió Europea contempli en el pròxim repartiment de de fons estructurals 01:00 quantitat important de diners a aconseguir que no perdem la nostra identitat, que mantinguem el nostre territori i que puguem lluitar contra la despoblació. I per això, els millors garants són els Governs Locals Intermedis, en aquest cas a Espanya les diputacions”
Informació i Foto: http://www.dipcas.es