Moliner aconsegueix el suport unànime de tots els partits per evitar que els veïns hagin de pagar les dessaladores
El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha aconseguit el suport unànime de tots els grups polítics amb representació a la Corporació Provincial per evitar que els castellonencs hagin de pagar el cost de la posada en marxa i manteniment de les dues dessaladores construïdes per el Govern a la província. Així, el Ple de la Diputació ha aprovat per unanimitat una Declaració Institucional per exigir al Govern que assumeixi el cost de la posada en marxa de les dessaladores a la província perquè no repercuteixi en l’augment del rebut als veïns dels cinc municipis afectats .
I és que cal tenir en compte que la Unió Europea obliga que a partir del mes de març es posin en marxa les instal·lacions de la dessaladora d’Orpesa-Cabanes ja que va finançar la major part d’aquest projecte impulsat el 2008 pel Govern socialista de Rodríguez Zapatero i que va tenir un cost total de 74 milions d’euros. Seria la primera que entraria en funcionament i li seguiria la de Moncofa-Xilxes.
La Declaració Institucional insta el Ministeri de Transició Ecològica que suma a través del seu pressupost el cost total de la construcció de les dessaladores de Cabanes-Orpesa i Moncofa-Xilxes. En segon lloc, insta Aigües de les Conques Mediterrànies ACUAMED a la modificació dels convenis reguladors per al finançament i explotació de les dessaladores per tal d’adaptar-lo a les situació actual de desenvolupament de cada un dels municipis.
Acord unànime per les bonificacions de l’AP7
El Ple de la Diputació ha donat suport també per unanimitat de tots els grups polítics la Declaració Institucional que demana al Govern de Pedro Sánchez que s’estengui a la província de Castelló les bonificacions de l’AP7 aprovades ja per a Catalunya i que van entrar en vigor el passat 2 de setembre.
El text insta a més al Govern d’Espanya a que faci públiques les dades referides a seguretat viària, congestió del trànsit i nivell d’emissions que han portat a l’adopció d’aquest acord.
Taxi Rural amb finalitats mèdiques
El Ple de la Diputació ha aprovat per unanimitat de tots els grups l’Taxi Rural amb Fins Metges com nova fita de la feina del Govern Provincial per frenar la despoblació de l’interior de Castelló amb el seu programa Repoblem.
Amb això, aquesta iniciativa del Govern Provincial que preveu un pressupost inicial de 350.000 euros, reforçarà l’accés a l’assistència sanitària de les persones grans que viuen en el 80% del territori provincial.
El president de la Diputació, Javier Moliner, ha destacat que «aquest servei neix com una experiència pilot, som la primera Diputació que posa en marxa un servei d’aquestes característiques i comptem amb les aportacions que puguin realitzar tots els grups polítics per millorar-lo. Érem conscients de la necessitat que hi havia perquè així ens els manifesten els municipis, i hem estat capaços d’activar un model regulador per dur a terme aquest transport «.
En aquest sentit, el president ha indicat que «hem d’estar inventant fórmules d’aquest tipus en aquesta casa quan no ens toca fer-ho, perquè hauria de ser conselleria, però donem solució al problema. Perquè al veí que ve a la seva visita mèdica a l’hospital des de Cortes de Arenoso, des Portell de Morella, Zucaina o Soneja no li surt gratis aquest transport, i el que fem és facilitar-. Perquè si dins el tractament, un pacient ha d’anar a visites i revisions i li costa diners, mal estarem complint aquest segon cognom del nom de la conselleria que és la gratuïtat. Amb aquest nou servei diem que no volem que els pobles de l’interior de Castelló pateixin una discriminació negativa pel que fa a la prestació del servei sanitari «.
Així, la institució provincial incorpora aquesta important iniciativa a altres serveis contra la despoblació que ja ofereix a centenars de famílies de l’interior de la província com són les Escoles Matineres, les Unitats de Respir Familiar o els ajuts directes a la natalitat.
Cal assenyalar que a l’inici de la sessió plenària de la corporació provincial ha secundat un minut de silenci per Sonia Bou, la veïna de Borriol víctima de violència de gènere. També durant la sessió plenària s’ha donat compte del període mitjà de pagament de la Diputació durant el mes de juliol que es manté amb xifres molt positives, amb 8,98 dies.
Informació i Foto: Diputació de Castelló