DestacatPolítica

Miguel Barrachina: «Destinem 17 milions d’euros en ajudes per a agricultors i ramaders de manera directa i sense tràmits burocràtics»»

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha informat que el Consell de Carlos Mazón ha aportat 17 milions d’euros «en solitari i en temps rècord» per ajudar els agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana «en reconeixement al seu esforç i entrega”.

Barrachina ha comparegut a les Corts per informar sobre el Decret llei 10/2014 del Consell d’ajudes per a la sequera, que beneficiarà 29.500 agricultors i ramaders de tota la Comunitat, als quals ha qualificat d’“herois del camp” i els que han volgut retre homenatge per la situació d’extrema sequera que pateixen des del març i que estava posant en risc la supervivència del bestiar.

«Són agents mediambientals, són el tallafocs més eficaç i els que més mereixen la nostra ajuda» ha assegurat el conseller, després de subratllar l’imprescindible paper que els agricultors i ramaders exerceixen. “Ens convé que els nostres agricultors no abandonin el camp perquè ens proveeixen dels millors productes i perquè la seva tasca és el millor tallafoc a les nostres muntanyes”.

Barrachina ha recalcat la rapidesa de l’actuació i la simplificació del procés del decret, que aposta per l’ajut directe sense barreres burocràtiques.

El conseller ha reiterat que «la simplificació és un dels eixos dʻaquesta Conselleria», com ja va quedar de manifest amb el Pla Extraordinari per a la supervivència de la ramaderia que està permetent lʻenviament de 21 milions de litres dʻaigua de forma gratuïta i sense tràmits a 136 ramaderies, amb una inversió de 1,4 milions d?euros.

“Hem fet la vida senzilla als qui s’ho mereixien”, ha apuntat el conseller, i ha destacat que és la primera vegada en la història de la Comunitat Valenciana que s’adopta una mesura d’aquestes característiques per ajudar “aquells que ens havien mostrat la seua desesperació per la manca d’aigua i la frustració per l’excés de burocràcia”.

Al costat del sector primari

El conseller Barrachina ha recordat que l’obligació de la Conselleria és estar al costat del sector primari i posar en marxa mesures per alleujar la situació que travessen, tant amb la pèrdua de collites com per la pèrdua de pastures que està patint la ramaderia extensiva i semi extensiva. «Quan passi la pluja d’aquests dies seguirem amb els nostres agricultors i ramaders», ha assegurat.

Així, gràcies a aquest decret, 175.000 hectàrees de cultiu rebran una ajuda entre 200 i 4.500 euros en el cas de cultius herbacis, i fins a 1.200 euros en cultius llenyosos. Per part seva, 182.719 caps de bestiar (12.132 vaques i 170.587 ovelles/cabres) rebran fins a 18.000 euros per explotació.

«17 milions d’euros per als nostres herois del camp, perquè nosaltres sí que creiem en ells i que el sector primari té, i ha de tenir, un futur a la nostra Comunitat».

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint