Mestalla seguirà sent centre de distribució d’aliments per a les famílies necessitades fins a juliol de 2021
El president del Valencia CF ha ampliat l’acord amb l’ONG Banc d’Acció Solidària en una jornada en què ha vist com es distribueixen els lots d’aliments, amb l’ajuda del programa de Voluntariat de CaixaBank, al costat de el director territorial de CaixaBank a la Comunitat Valenciana, Xicu Costa; el president de l’ONG Banc d’Acció Solidària, Julio Pròsper i Jaime Serra, president de Banc d’Aliments de València
El València CF ha signat aquest dimarts l’ampliació de l’acord fins al pròxim 31 de juliol amb l’ONG Banc d’Acció Solidària pel qual, amb l’ajuda del programa de voluntariat de CaixaBank, seguiran repartint a l’estadi de Mestalla lots d’aliments aportats per el Banc d’Aliments de València, una iniciativa emmarcada en la campanya de compromís social de club ‘AMUNTWorld’ i que es va posar en marxa el passat mes de maig a causa de la pandèmia de l’COVID-19.
Amb el president Anil Murthy a el front, acompanyat per Xicu Costa, director territorial de CaixaBank a la Comunitat Valenciana; Jaime Serra, president de Banc d’Aliments de València, Julio Pròsper, president de l’ONG Banc d’Acció Solidària, i els ambaixadors de el club Ricardo Arias, Miguel Ángel Bossio i Miguel Tendillo, han conegut en primera persona com es distribueixen els aliments des del estadi de Mestalla. La crisi generada pel COVID-19 ha agreujat la situació de centenàries de famílies de València, que van a el repartiment d’aliments dos dies a la setmana en setmanes alternes, amb una previsió a final de 2020 d’haver donat cobertura a més de 10.000 persones , en una acció que compta amb l’ajuda del programa de Voluntariat de CaixaBank.
Anil Murthy: “Des del primer dia, el club està involucrat en aquesta causa social per ajudar a la gent de València”
El president de l’València CF, Anil Murthy, ha reconegut en VCF MEDIA que el club va “a seguir amb aquesta acció de responsabilitat social, és un projecte que des de l’inici del club s’ha compromès a involucrar-se en aquesta causa social tan important. Va més enllà de la pandèmia de l’COVID-19, que està i seguirà empitjorant les coses per a molta gent. He vist les cues [de gent] molt més llargues i és un projecte en el qual el club ha d’estar per ajudar ací a València “.
Xicu Costa: “Disposar d’aquest espai i dur a terme aquesta acció solidària té sens dubte un impacte molt positiu per a persones que ho necessiten”
En l’esdeveniment també ha participat el director territorial de CaixaBank a la Comunitat Valenciana, Xicu Costa, que en declaracions a VCF MEDIA ha assenyalat que “des de CaixaBank i la Fundació” la Caixa “seguim i seguirem col·laborant amb el València CF i el Banc d’ acció Solidària a la distribució d’aliments a famílies necessitades de València aquí a Mestalla. Hem intensificat durant els últims mesos el nostre habitual suport als Bancs d’Aliments valencians, i vam participar en aquesta acció a través del programa de Voluntariat de CaixaBank, amb la gran implicació dels voluntaris de “la Caixa”. Costa considera que “aquesta vinculació suposa per a nosaltres un treball en equip en benefici de persones que necessiten ajuda, perquè aquí estem treballant al costat de l’València CF, al costat de el Banc d’Aliments, i també al costat de Banc d’Acció Solidària, tres entitats amb les que ja col·laborem històricament. El disposar d’aquest espai i dur a terme aquesta acció de forma conjunta fa que aquest gran problema que ha sorgit des del COVID-19, que ja existia abans però que ara s’ha multiplicat, sigui més suportable per a moltes famílies valencianes; per tant, es tracta d’una acció solidària amb un impacte molt positiu per a persones que ho necessiten “.
Juliol Pròsper: “Estem donant molt de menjar a les persones necessitades”
El president de l’ONG Banc d’Acció Solidària, Julio Pròsper, ha qualificat l’acord de “importantíssim, estem donant molt de menjar a les persones necessitades i és una situació que, a part d’alegrar-nos, el que fa és disgustar a el mateix temps. Estem molt contents en poder ajudar a la gent que podem i gràcies a l’València CF, que ha estat tan amable de cedir-nos les instal·lacions per donar menjar a la gent que ho necessita “.
Jaime Serra: “Tenim previst donar cobertura fins a final d’any a més de 10.000 persones”
Per la seva banda, el president de Banc d’Aliments de València, Jaime Serra, ha volgut “agrair a l’València CF i al seu president per totes les facilitats que ens han donat per poder treballar cada dia. Tenim previst donar cobertura fins a final d’any a 10.000 persones de la ciutat. És un gran honor per a tots i crec que hem tingut sintonia, en unes instal·lacions dignes en què la gent ve, pot estar tranquil·lament, està protegida de les inclemències meteorològiques i de veritat que des de la família del VCF tenim totes les facilitats per treballar i estic molt agraït. Estem molt contents “.
Informació i Foto: Valencia CF