Des del passat 13 de juliol, el Museu dels Mariners de Benicarló ha rebut un total de 654 visites, la majoria procedents de la Comunitat Valenciana, Aragó, Catalunya i País Basc. Les visites guiades a la llotja han aportat nombrosos visitants a aquest espai museístic, tot i que també s’han registrat visitants interessats a conèixer exclusivament el contingut d’aquest nou museu, creat per a donar visibilitat i posar en valor el treball de la gent de la mar. A banda de les comunitats ja nomenades, també s’han apropat a conèixer el museu visitants d’altres punts del país com La Rioja, Madrid, Castella i Lleó, Navarra, Astúries i veïns de la pròpia comarca.
Aquestes xifres són el punt de partida de l’activitat d’aquest espai destinat a reconèixer el patrimoni de la gent de la mar i posar en valor els seus oficis i les seues tradicions. Ubicat en les instal·lacions de l’antic far de la ciutat, la seua creació ha permés identificar, inventariar, preservar i difondre el llegat cultural inherent i característic del patrimoni marítim i pesquer de la ciutat des dels seus orígens. La gran quantitat d’objectes exposats ha sigut possible gràcies a les donacions de mariners de Benicarló que es trobaven al Museu de la Mar Sant Telm.
El Museu dels Mariners ocupa una superfície de 1.600 m2 en la qual estan repartides diferents seccions expositives que mostren la història marítima de Benicarló, la llotja i la subhasta, la història del far, els equips de navegació antiga, la comercialització de la pesca, les diferents tipologies de pesca, els peixos que es comercialitzen a Benicarló, els oficis tradicionals que envolten el món del mar (remendadores, calafates, mariners mercants i mariners pescadors), el sector pesquer en l’actualitat i la gastronomia.
A més de les peces patrimonials exposades a l’interior del museu, la visita es completa amb una part visual conformada entre d’altres per una maqueta de l’antiga llotja, entrevistes a mariners i a l’últim subhastador, un vídeo del nét del faroner que va viure de menut al far i una tauleta tàctil amb fitxes de tots els peixos que es poden trobar al Mercat de Benicarló.
Informació i Foto: http://www.ajuntamentdebenicarlo.org

