DestacatMés notícies

Més de 1.000 persones aturades de més de 30 anys treballaran en entitats locals de la Comunitat gràcies a Avalem Experiència

Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha publicat aquest dilluns (consultar aquí) el llistat de les 522 entitats locals que han resultat beneficiàries de la subvenció Emcorp emmarcada en el Pla Avalem Experiència.

Gràcies a aquesta subvenció, al voltant de 1.100 persones aturades de més de 30 anys obtindran un contracte de treball de al menys sis mesos per realitzar obres o serveis d’interès general en aquestes entitats locals de la Comunitat Valenciana.

Aquests ajuts s’emmarquen en Avalem Experiència, un projecte posat en marxa pel Consell a través de Laboratori, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per donar suport a la inserció laboral de les persones desocupades.

L’import de les subvencions, per cada entitat local, és d’un mínim de 17.000 euros i es destinarà al finançament dels costos salarials i la cotització a la Seguretat Social de les persones contractades. Els contractes han de tenir una durada de, al menys, sis mesos a jornada completa.

Les persones participants en aquest programa seran seleccionades per sondeig entre les inscrites com a demandants d’ocupació en els Espai Labora dels municipis corresponents. En aquestes seleccions tindran prioritat aquelles persones que no estiguin percebent prestacions o subsidis per desocupació.

A més, les persones aturades poden consultar en aquest llistat els municipis que realitzaran contractacions. Així mateix, poden comprovar en Punt Labora l’estat de la seva demanda i actualitzar-la si és necessari en autoentrevista a l’enllaç consultar aquí. Cal recordar que l’actual crisi sanitària ha provocat que tinguem extremar les mesures de precaució. En aquest sentit, els Espai Labora atendran a través d’aquest formulari.

Un dels grans reptes de el Consell és prioritzar actuacions per als col·lectius més vulnerables i amb més dificultats d’inserció. En aquest sentit, s’emmarca tant aquest programa com Avalem Joves.

L’objectiu d’aquest pla és donar resposta a la situació d’emergència social que suposa l’elevada taxa d’atur especialment en els grups de majors de 45 anys ia les persones que porten més de 12 mesos aturades. En concret, la Conselleria d’Economia Sostenible estima que el públic objectiu d’aquest programa d’incentiu a l’ocupació és de 190.600 persones.

Avalem Experiència

Avalem Experiència s’articula al voltant de quatre línies estratègiques d’actuació. La primera se centra en l’àmbit de la formació per actualitzar la qualificació professional i, d’aquesta manera, permetre el retorn a l’ocupació. Mitjançant un pla de xoc s’oferirà atenció personalitzada i centrada en les necessitats formatives de cada participant, així com en els requeriments de l’mercat de treball.

En segon lloc, ‘Avalem Experiència’ donarà suport a les iniciatives d’emprenedoria i el treball autònom identificant nínxols de mercat per al desenvolupament de projectes empresarials viables i oferint assessorament especialitzat per a plans de negoci, que es complementarà amb accions d’acompanyament a emprenedors.

Un tercer eix de el programa es dedicarà a l’orientació, intermediació i recerca de feina mitjançant un itinerari personalitzat per a cada beneficiari que es compondrà d’activitats com entrevistes o xerrades de motivació i que comptarà amb la supervisió d’un tutor.

Finalment, la quarta línia d’actuació es focalitzarà en el suport a la contractació, concedint ajudes per a fomentar contractes de persones majors de 30 anys i que contribueixin a la conciliació personal, familiar i laboral, així com a la igualtat entre dones i homes o la estabilitat en el treball.

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint