Més notícies

Medi ambient coordina la donació de més de 10.000 quilos d’aliments i productes essencials per a animals afectats per les inundacions

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha coordinat la recollida i entrega de donacions d’aliments i subministraments essencials per a entitats de protecció animal afectades per les inundacions del passat mes d’octubre “amb el repartiment, fins ara, de més de 10.000 quilos de productes”, segons ha explicat el secretari autonòmic de Medi Ambient i Territori, Raúl

Gràcies a la col·laboració d’un ampli conjunt d’agents, incloent-hi personal voluntari i diverses associacions compromeses amb el benestar animal, ja s’han realitzat dos lliuraments massius de donacions: el primer el 29 de gener, amb un total de 3.427 kg, i el segon el 13 de febrer, amb 6.984 kg, sumant un total de 10.411 kg de subministrament. “La previsió és continuar amb entregues setmanals fins a esgotar existències” ha indicat Mèrida.

Del total donat, 9.909 kg corresponen a aliment per a gats i gossos, a més de 502 kg de sorra per a gats. També s’han distribuït productes essencials com nutracèutics, desparasitants, mantes, tovalloles, llits, menjadores, abeuradors, transportins i material d’higiene i neteja, “tots ells vitals per garantir el benestar dels animals rescatats i en acolliment que han patit les conseqüències de les inundacions”.

Així mateix, el secretari autonòmic ha assenyalat que, des de l’inici d’aquesta tasca solidària, “la Conselleria ha treballat en estreta col·laboració amb la Coordinadora Animalista de la Comunitat Valenciana, l’Il·lustre Col·legi Oficial de Veterinaris de València (ICOVV) i la Fundació Bioparc”. Les donacions han arribat de diferents punts d’Espanya i de països com França, Holanda i Alemanya i la majoria han estat fetes per particulars i empreses del sector dels animals de companyia.

Mèrida ha destacat que aquest esforç conjunt “reflexa la sensibilitat i compromís de la societat amb el benestar animal, reforçant el teixit solidari en moments de crisi”.

Tres punts de recepció i distribució

Per a la recepció i distribució dels recursos, es van habilitar tres punts principals: Bioparc València i dues naus ubicades a Bunyol i Nàquera, pertanyents al Grup Vaersa. En un primer moment l’Hospital Clínic Veterinari CEU San Pablo també es va habilitar com a punt de recollida de donatius. Des de l’hospital i Bioparc València es van distribuir els productes necessaris durant els primers dies, fins que es van poder habilitar les naus.

En aquests moments, la Fundació Bioparc València continua participant en aquesta tasca tan necessària repartint donatius als particulars que no es poden desplaçar a les naus en els horaris habilitats per a la recollida.

El secretari autonòmic de Medi Ambient i Territori ha agraït “la solidaritat dels donants i lʻesforç conjunt de totes les entitats involucrades”, que han estat claus per proporcionar lʻajuda necessària a centenars dʻanimals afectats per les inundacions. “La col·laboració entre organismes i la participació ciutadana han demostrat, una vegada més, el compromís de la Comunitat Valenciana amb la protecció animal, establint una xarxa de suport activa per fer front a futures emergències”.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint