DestacatMunicipis

Medi Ambient col·labora en la instal·lació de mesures per evitar electrocucions d’aus en línies elèctriques de Moncada i Bétera

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha col·laborat en un nou sistema d’instal·lació de creuetes de material aïllant en línies elèctriques dels termes de Moncada i Bétera per evitar electrocucions d’aus, dins del projecte pilot d’i-DE, l’empresa distribuïdora del grup Iberdrola.

El director general de Medi Natural i Animal, Luis Gomis, ha assenyalat que es tracta d’“una solució innovadora que no només aborda el problema de manera eficaç, sinó que també promet ser més duradora, fins i tot permanent”.

Les noves creuetes estan fabricades en fibra amb material no conductor, cosa que evita que les aus puguin entrar en contacte amb la massa del suport elèctric. “En lloc de dependre d´aïllants convencionals que es deterioren amb el temps, s´han substituït els elements crítics per creuetes aïllants que garanteixen la seguretat de les aus”, ha explicat Gomis.

Aquest avenç no només facilita la instal·lació i millora el manteniment de les línies elèctriques, sinó que també permet fer la feina sense interrompre el subministrament elèctric als usuaris. “Aquesta solució ajudarà a millorar la convivència de les línies elèctriques i fauna avícola, ja que l´electrocució és una de les principals causes de mortalitat per a moltes espècies d´aus, sobretot les rapinyaires”, ha assegurat el director general.

Les creuetes elèctriques tradicionals són suports metàl·lics d’acer galvanitzat units amb cargols, que s’utilitzen per sostenir els conductors elèctrics instal·lats als pals metàl·lics o de formigó.

Des de 2017, Iberdrola Distribució Elèctrica, anomenada actualment i-DE Xarxes Elèctriques Intel·ligents, col·labora amb Conselleria de Medi Ambient per donar compliment al conveni de col·laboració establert entre ambdues entitats per a la coordinació d’accions, estudis i projectes que contribueixin a la millora dels espais naturals, hàbitats i espècies silvestres de la Comunitat Valenciana.

En aquest sentit, “s’ha treballat molt en la correcció de suports perillosos per a l’avifauna adequant-se més de 17.000 suports fins ara, buscant a més solucions que siguin més duradores o fins i tot perpètues”, ha conclòs Luis Gomis.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint