MunicipisPolítica

Mazón: “Fem justícia a la comarca de la Marina Baixa amb l’execució d’inversions en sanitat i mobilitat”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que “fem justícia a la comarca de la Marina Baixa amb lʻexecució dʻinversions en mobilitat i sanitat que es mereixen els seus veïns després de 9 anys paralitzades”.

El cap del Consell ha assegurat que els ciutadans de la comarca “per fi veuen realitats” com l’ampliació de l’hospital de la Marina Baixa, la modernització de la línia del TRAM al tram Benidorm-Finestrat i la Vila Joiosa i la connexió tramviària entre les estacions de Benidorm, que atenguin les necessitats d’aquesta comarca que és un motor econòmic i turístic de la Comunitat.

Així s’ha manifestat el president després de visitar les obres de duplicació de via i electrificació entre el baixador de l’Hospital de la Vila i l’estació del TRAM a Benidorm on ha estat acompanyat pel conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus i els alcaldes dels municipis per on discorre l’obra.

El president ha afirmat que “ja hi ha un pressupost, un projecte i unes obres en marxa per a l´ampliació de l´Hospital de la Marina Baixa que comptarà amb 113 nous llits”, un centre que passarà de 285 llits d´hospitalització a gairebé 400.

Respecte d’això, ha remarcat que l’actuació compta amb un pressupost superior als 100 milions d’euros, que solucionarà les mancances detectades al projecte de reforma inicial d’aquest centre hospitalari.

Transformació del TRAM d’Alacant

El president també ha posat en valor el compromís del Consell amb “la modernització del TRAM d’Alacant al tram entre Benidorm, Finestrat i la Vila Joiosa per oferir un millor servei i augmentar freqüències. La Generalitat invertirà prop de 40 milions d?euros en aquestes millores en aquest tram de la línia 1 del TRAM.

Mazón ha explicat que els treballs actuen sobre un tram de més de sis quilòmetres que, a més de duplicar i electrificar vies, executaran un nou viaducte sobre el barranc del Murtal, així com la rehabilitació dels baixadors de Cala Finestrat i Terra Mítica, i els accessos a l’hospital de la Marina Baixa perquè el centre hospitalari “tingui una parada com li correspon”.

A més, el projecte contempla la prolongació del camí Moralet des de l’aparcament a l’estació de Benidorm per tal d’habilitar-lo com a itinerari senderista que connectarà amb la via verda existent.

D’altra banda, el cap del Consell ha avançat que es “transviaritzar el tram entre les estacions de Benidorm i Benidorm intermodal”, una mesura sol·licitada per l’ajuntament de la localitat, i que permetrà integrar el pas dels trens duals en un entorn amb espais verds i centres educatius o la mateixa estació d’autobusos.

Així mateix, Mazón ha fet referència a un altre projecte clau com l’obra a la línia 9 entre Benidorm i Dénia perquè sigui una realitat “la vertebració real de la província d’Alacant”. Pel que fa a això, ha assenyalat els nous viaductes d’Algar i Mascarat “per canviar els ponts per on els trens no passaven”.

Modernització de la Línia 1 del TRAM

La conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), està actuant sobre un tram de 6,23 quilòmetres als termes municipals de la Vila Joiosa, Finestrat i Benidorm. Les obres duplicaran la via a nivell d’infraestructura, inclosa l’execució d’un nou viaducte sobre el Barranc del Murtal, la superestructura de via i electrificació.

A més, es disposaran noves instal·lacions de seguretat i comunicacions ferroviàries i l’adaptació de les existents. També, es realitzaran actuacions a les subestacions d’energia per als nous requeriments de la xarxa i per a l’actualització dels equips elèctrics que es troben obsolets.

A la mateixa actuació, es rehabilitaran els baixadors Cala Finestrat i Terra Mítica amb els nous requeriments d’accessibilitat i equipaments i es millorarà l’accés a l’Hospital de la Marina Baixa des del baixador d’Hospital Vila amb la instal·lació d’un ascensor per dotar-ne un millor accés i complir els criteris daccessibilitat.

A més, es procedirà a la renovació/adequació de tancaments al llarg del tram, i es prolongarà el camí Moralet des de l’aparcament existent al nord de l’estació de Benidorm per habilitar-lo com a itinerari senderista, de manera que es generarà un itinerari saludable a tot el parc del Moralet.

Aquestes obres tenen un pressupost de 37,5 milions d?euros i compta amb el finançament de fons europeus MRR. A més, cal afegir-hi dos milions d’euros en direcció d’obra, assistència tècnica i coordinació de seguretat.

L’actuació requerirà tallar la circulació ferroviària durant tres mesos i mig al tram entre Hospital Vila i Benidorm per a això s’establirà des de finals de gener un servei alternatiu d’autobús en aquest tram. El tall es realitzarà un cop recuperat el servei ferroviari
a la totalitat de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) i s’habilitarà un servei substitutiu d’autobús entre Creueta-Benidorm.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint