Mazón aposta per una “veritable revolució” per convertir la Comunitat Valenciana en territori atractiu per a la inversió

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que el Govern valencià preveu una “veritable revolució” per convertir la Comunitat Valenciana en el territori “on sigui més fàcil obrir una empresa, reformar o construir una casa o comunicar-se amb l’Administració”.

Així ho ha manifestat en l’acte de lliurament dels Premis Cambra 2023, concedits per Cambra de Comerç de València, que ha estat presidit per Sa Majestat el Rei Felip VI, i en què també han participat el president de la Cambra de Comerç de València, José Vicente Morata; l´alcaldessa de València, María José Catalá, i la secretària d´Estat de Comerç, Xiana Méndez.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha mostrat el seu compromís per “transformar, agilitzar i actualitzar la Generalitat Valenciana” contribuint que les empreses puguen adaptar-se “a un context en què les transformacions, a més de globals, multipliquen la seua rapidesa exponencialment”.

En aquest sentit, s’ha referit a la reforma de la Llei d’Ordenació del Territori que estarà inclosa a la Llei de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d’organització de la Generalitat, a fi d’agilitzar la concessió de llicències, com a primer pas cap a la simplificació administrativa.

Així mateix, Mazón s’ha referit a les noves mesures adoptades per “reduir i alleujar la càrrega de les famílies de la Comunitat Valenciana” com a mostra del “compromís pel canvi” assumit pel Govern que presideix, i ha assegurat que 9 de cada 10 contribuents es poden beneficiar d’aquestes mesures.

El president ha subratllat que les deduccions fiscals a l’IRPF i la supressió de l’impost de donacions i successions permetran que els valencians s’estalviïn 356 milions d’euros, cosa que ha assegurat que contribuirà a “reactivar la nostra economia, dinamitzant el consum, la demanda, la producció i l’activitat de les empreses i, amb això, la creació d’ocupació”.

Amb aquestes iniciatives, ha assegurat que el Consell ha fet “un gran pas cap a una recaptació més solidària i més justa”, i s’ha mostrat convençut que una menor “asfíxia fiscal” repercutirà en un “més dinamisme”. De la mateixa manera, ha insistit en la necessitat de propiciar “llibertat per a tothom, com a fonament de la construcció equilibrada del progrés vertebrador de tots els territoris valencians”.

“Menys impostos, menys barreres burocràtiques, més i millor espai per als emprenedors, per als que vulguin invertir, no importa el seu lloc d’origen, perquè aquesta és una terra oberta a qualsevol l’objectiu del qual coincideixi amb l’interès de progrés i benestar dels ciutadans valencians”,- ha manifestat.

Aliança amb el teixit empresarial

En el transcurs de l’acte, el president ha agraït la tasca de la Cambra de Comerç que ha qualificat de “referent” per al teixit empresarial valencià, i ha lloat “l’esforç, l’excel·lència i la competitivitat” de les empreses valencianes i especialment de les premiades per aquesta institució.

Carlos Mazón ha assegurat que el Consell que presideix ofereix “seguretat”, “certesa” i “serietat”, mostrant el seu propòsit d’instituir una aliança amb el teixit empresarial. En aquest sentit, ha assenyalat que “serem aliats, mai inquisidors que encoratjaran, justificar o permetre assenyalaments de cap tipus”.

Finalment, ha traslladat a SM el Rei la “innegociable” lleialtat del poble valencià cap a la institució que representa i cap a la seua persona, i ha destacat la contribució de les empreses, a través de la seua capacitat per generar ocupació i riquesa, a crear el actual model d’Estat “basat en la llibertat i la igualtat de drets i oportunitats”, recordant que “qualsevol intent de menyscabar les bases d’aquesta igualtat, ha de merèixer el nostre rebuig més frontal” perquè “on hi ha privilegis és impossible que hi hagi igualtat, justícia o llibertat”.

Premis Cambra 2023

En la present edició dels Premis Cambra 2023, el guardó a la Innovació a l’Empresa ha recaigut a la companyia de comerç electrònic, BigBuy; el reconeixement a l’Empresa Socialment Compromesa ha estat per a l’empresa de ferratges per a mobles Emuca SA; i el premi a l’Excel·lència del Model de Gestió Empresarial, per a Indústries Alegre, dedicada al disseny i fabricació d’injecció de termoplàstics.

A més, s’ha lliurat el premi a la Transformació Digital a l’empresa constructora Víctor Tormo SL, i el premi Impuls a la Internacionalització, a ZUMMO Innovaciones Mecàniques SAU, fabricant de màquines espremedores. Per acabar, la distinció a la Trajectòria Empresarial ha recaigut en Juan Francisco Martínez Rodríguez d’Embotits Martínez, i el reconeixement a l’empresa instal·lada a València ha estat per a PowerCo, per la seua aportació a l’economia valenciana.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

noticiesdigitals

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

A %d bloguers els agrada això: